اپل از صفحه نمایش «OLED» استفاده می‌کند

اپل اعلام کرد با توجه به اینکه به فروش مورد نظر نرسیده است؛ احتمالا برای مک‌بوک‌ها و آی‌پدهای خود از صفحه نمایش بهتری استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اپل اعلام کرد قصد دارد از صفحه نمایش «OLED» در بیشتر دستگاه‌های خود استفاده کند و این امر به علت گزارش های رسیده در مورد کند شدن فروش آیفون شکل می‌گیرد.

بر اساس گزارش ETnews، ممکن است ظاهر صفحه نمایش‌های سامسونگ در نوت بوک ها و تبلت های اپل دیده شود که پیش از این مورد استفاده قرار نمی گرفت. اپل و سامسونگ می‌توانند برای حل و فصل اختلاف هایشان از این اتفاق بهره ببرند. البته شاید درحال حاضر برای چنین اتفاقی زود باشد؛ اما گزینه‌‌ای منطقی به‌نظر می آید.

پیش از این اپل سعی کرد با استفاده از صفحه نمایش های high-end screens vibran فروش آیفون XS و XS MAX، را بالا برد؛ اما واقعیت بازار چیز دیگری را نشان می داد.

صفحه نمایش OLED فقط در گوشی ها استفاده نمی شود، بلکه در تبلت ها و نوت بوک ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند، هر چند که هیچ کدام از آنها توسط اپل ساخته نشده است.

تبلت Galaxy Tab S سامسونگ به دلیل داشتن صفحه نمایش OLED مورد تحسین بسیاری قرار گرفت. تولید کنندگان لپ‌تاپ‌هایی مانند «Lenovo ThinkPad X1 Yoga» نیز به دلیل استفاده از این صفحه نمایش مورد توجه بسیاری قرار گرفتند.

هنوز معلوم نیست که دستگاه‌های اپل چه زمانی از این صفحه نمایش ها بهره می برند. بر اساس پیش بینی «Ming-Chi Kuo» که پیشینه‌ای جامع برای پیش بینی حرکت های آینده اپل دارد ممکن است از فناوری صفحه نمایش مینی LED در MacBook Pro و iPad استفاده شود.

دیود نوراَفشان آلی (OLED) یا اُلِد، نوعی دیود نورافشان (اِل‌اِی‌دی، LED) است که در آن لایۀ الکترولومینسانس، یک لایۀ بسیار نازک (Film) از ترکیبی اُرگانیک (آلی) است که در واکنش به جریان الکتریکی، نور منتشر می‌کند. این لایۀ نیمه‌هادی آلی بین دو الکترود قرار دارد که حداقل یکی از آن‌ها شفاف است. OLED برای ساختن نمایشگر دیجیتال در دستگاه‌هایی مانند تلویزیون، مانیتور کامپیوتر، تلفن‌ همراه، کنسول‌های بازی دستی و PDAها استفاده می‌شود.

نمایشگرOLED بدون نور پس‌زمینه کار می‌کند؛ زیرا خود، نور تولید می‌کند؛ بنابراین،OLED می‌تواند رنگ عمیقاً سیاه را نشان دهد و نازک‌تر و سبک‌تر از نمایشگر کریستال مایع (ال‌سی‌دی) است. در نور محیطی کم (مانند اتاق تاریک)، نمایشگر OLED نسبت کنتراست بیشتری نسبت به LCD دارد. به عبارت دیگر، OLED عمق رنگ بیشتری دارد.

نمایشگر LCD همیشه به نور پس‌زمینه (Backlight) نیاز دارد؛ این نور با استفاده از لامپ‌های فلورسنت کاتد سرد (CCFL) یا اِل‌ای‌دی (LED) تولید می‌شود. عملکرد نمایشگرهای OLED، اساساً با نمایشگرهای LCD متفاوت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009039

وب گردی

وب گردی