لغو سنوات مهلت معرفی برای دانشجویان مشمول مقطع کاردانی  به سازمان امور دانشجویان

لغو سنوات مهلت معرفی برای دانشجویان مشمول مقطع کاردانی به سازمان امور دانشجویان از سوی سازمان نظام وظیفه ابلاغ شد. برهمین مبنا سنوات تحصیلی در مقطع کاردانی به مدت 2.5 سال اولیه و یکسال ارفاقی کفایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اداره تحصیلی معاونت مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا به ریاست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در راستای لغو سنوات مهلت معرفی برای دانشجویان مشمول مقطع کاردانی ابلاغیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این ابلاغیه خطاب به رئیس سازمان امور دانشجویان آمده است: پیرو دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی به شماره 960825/د.ت/2/23 در تاریخ اول آذر 96، با توجه به اینکه سنوات تحصیلی در مقطع کاردانی به مدت 2.5 سال اولیه و یکسال ارفاقی کفایت می‌کند، بنابراین خواهشمند است دستور دهید به نحوی شایسته به کلیه دانشگاه‌ها در سراسر کشور ابلاغ شود از تاریخ اول بهمن ۹۷ از صدور هرگونه مجوز ادامه تحصیل در نیمسال اول مهلت معرفی برای دانشجویان مقطع کاردانی توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا خودداری می‌شود. به عبارتی دانشجویان مقطع کاردانی موظف هستند حداکثر تا پایان سنوات ارفاقی فارغ‌التحصیل شوند. بدیهی است در صورت عدم اتمام تحصیلات، شرایط ادامه تحصیل از آنها سلب شده و باید به وضع مشمولیت آن‌ها رسیدگی شود.

گفتنی است، پیرو این ابلاغیه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد هم بخشنامه‌ای در زمینه لغو سنوات معرفی برای دانشجویان مشمول مقطع کاردانی به روسای استان‌ها،‌ واحد‌ها،‌ مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در اول تیرماه صادر کرده است.

در ابتدای این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره 11/3462 مورخ 9 اسفند 96 در خصوص دستورالعمل معافیت تحصیلی و اخذ سنوات ارفاقی دانشجویان مشمول شاغل به تحصیل، به پیوست ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی در مورد حداکثر زمان مجاز تحصیل دانشجویان مشمول مقطع کاردانی، صدور هرگونه مجوز ادامه تحصیل در نیمسال اول مهلت معرفی برای دانشجویان مشمول مقطع کاردانی، ممنوع است.

در بخش دیگری از این بخشنامه تاکید شده است: در این مدت زمان مجاز تحصیل برای دانشجویان فوق به صورت 5 نیمسال سنوات اولیه و حداکثر 2 نیمسال سنوات ارفاقی، از سوی سازمان وظیفه عمومی منظور خواهد شد. مسئولیت حسن اجرا و نظارت بر دستورالعمل فوق بر عهده رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین مربوط است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009048

وب گردی

وب گردی