نباید پدیده انقلاب اسلامی به مدل انقلاب اسلامی تبدیل شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دو گفتمان رقیب یعنی گفتمان انقلاب اسلامی در مقابل گفتمان حاکم در دنیا یعنی نظام لیبرال دموکراسی، دعوایی است که مشابه شکل‌گیری حرکت‌ها در تمام عرصه‌ها وجود داشته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در اختتامیه گردهمایی روسای واحد‌های سازمانی کشور که در ساختمان مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد، اظهار کرد: هر کجا حرکتی برای خدا انجام شده، شاهد میوه دادن تلاش‌های جهادگرانه بوده‌ایم.

رستمی ادامه داد: اگر پای صحبت دوستان جهادی بنشینیم، می‌بینیم حرکت‌هایشان را از نقاط به ظاهر غیر قابل توجه و کم‌ارزش شروع کرده‌اند، اما چون هم اراده و هم باور به خدا داشتند، حرکت به نتیجه منجر شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تشریح کرد: دو گفتمان رقیب یعنی گفتمان انقلاب اسلامی در مقابل گفتمان حاکم در دنیا یعنی نظام لیبرال دموکراسی، دعوایی است که مشابه شکل‌گیری حرکت‌ها در تمام عرصه‌ها وجود داشته است، اما دلیل اصلی این دعوا‌ها این است که نباید پدیده انقلاب اسلامی به مدل انقلاب اسلامی تبدیل شود.

وی بیان کرد: اگر این پدیده در محل وقوع آن، شکست خوردن و ناکارآمدی‌اش ثابت شود، نظام حاکم و مسلط بر دنیا یا همان لیبرال دموکراسی می‌تواند به حیات خودش ادامه دهد و اگر این نظام بتواند دوام و بقای خودش را اثبات کند و به یک مدل تبدیل شود، فاتحه نظام مسلط طاغوتی خوانده است؛ تمام هجمه‌هایی که در رابطه با نظام صورت می‌گیرد به همین نگرانی غربی‌ها باز می‌گردد.

رستمی گفت: ما تحریم‌های مختلفی را در غرب شاهد هستیم، مانند دانشجویانی که به واسطه تحقیقات معمولی در دانشگاه‌های غرب، مورد فشار قرار می‌گیرند و رشته‌هایی که دانشجویان ایرانی از ادامه تحصیل در آن محروم می‌شوند و کسانی که به‌خاطر کار معمولی علمی دستگیر و به مدت طولانی حبس می‌شوند؛ زیرا نگرانی در رابطه با جریان علمی وجود دارد و تلاش می‌کنند جلوی این اتفاقی که افتاده و در عرصه علم کارآمدی خود را نشان داده را بگیرند.

وی گفت: علیرغم تلاش به ظاهر قدرتمندان عالم، اراده خدا نشان داده است که انسان‌های مؤمن و مجاهد اگر برای خدا تلاش کنند، پیروزی‌ها برای آن‌هاست.

رستمی عنوان کرد: در گفتمانی که مقام معظم رهبری پیگیری می‌کنند، ضمن اینکه به تسلیم، سازش، ذلت، جمود و عقب‌ماندگی نه گفته می‌شود، به پیشرفت‌ها اهمیت داده می‌شود. با عدم تسلیم در مقابل نظام‌های دنیا، پیشرفت هم اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: اگر به خاطرات نویسندگان پادشاهی نگاه کنیم می‌بینیم گفتمان غالب گفتمان، ارزش‌محور بودن استفاده از محصول و فرهنگ و کالا و سبک زندگی غربی‌هاست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: همه پیشرفت‌ها در فضای گفتمان مقاومت انقلابی و مقاومت فعال اتفاق افتاده است و جهاد دانشگاهی نمونه عالی این حرکت است و همه کسانی هم که در عرصه علم کشور مجاهدانه در تلاش‌اند، عضو جهاد دانشگاهی هستند؛ کار ما اعتلای کلمه الله و ایستادن در مقابل بردگی و استثمار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009053

وب گردی

وب گردی