کتاب «اخلاق در سیاست» بررسی می شود

موسسه خانه کتاب با همکاری انجمن ایرانی روابط بین المللی، نشست معرفی و بررسی کتاب «اخلاق در سیاست»را برگزار می کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، کتاب «اخلاق در سیاست» نوشته مایکل سندل با ترجمه افشین خاکبار، سه شنبه (۴ تیرماه) در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می شود.

در نشست معرفی و بررسی کتاب «اخلاق در سیاست»حسین دهشیار، ضیاء الدین صبوری، رحمت حاجی مینه و افشین خاکبار حضور دارند.

کتاب«اخلاق در سیاست»، مقالات و نوشته‌هایی دارد که خط واصل‌شان دیدگاه‌های مختلف درباره دخالت دولت در جنبه‌های اخلاقی بخش عمومی و میزان این دخالت است. آیا می‌توان بدون پرداختن به مسائل بحث‌برانگیز اخلاقی مانند سقط جنین، خودکشی با کمک دیگران، حد و مرز پژوهش‌های سلول‌های بنیادی و … و همچنین پاسخ‌دادن به این سوال که منظور از زندگی خوب چیست، به سیاست‌گذاری در حوزه عمومی پرداخت؟ سندل برای ارائه پاسخ به سوالاتی از این دست، مثال‌های مختلفی زده که بسیاری از آن‌ها از جمله نحوه رفتار با اقلیت‌های قومی و دینی یا مساله تبعیض مثبت، از دلمشغولی‌های همیشگی جوامع متکثری است که از تنوع قومی و دینی چشمگیری برخوردارند ولی برخی دیگر بیشتر در بافت و شرایط فرهنگی جوامع غربی معنا دارند.

نشست معرفی و بررسی کتاب «اخلاق در سیاست» سه شنبه(۴ تیرماه) ساعت۱۶:۳۰ در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲ برگزار می شود.

کد خبر: 1009055

وب گردی

وب گردی