پول بیشتر در کیف پول شانس بازیابی آن را افزایش می دهد

تحقیقات جدید نشان می دهند هر چه پول بیشتری در کیف پولتان داشته باشید و آن را گم کنید، احتمال این که کیف پولتان را به شما بازگردانند، بیشتر است!

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید محققین دانشگاه زوریخ نشان می دهد هر چه پول بیشتری در کیف پول خود داشته باشید، یابندگان میل بیشتری به بازگرداندن آن دارند.

این پژوهش ها که مبنای آن ها گم شدن کیف پول ها در 40 کشور مختلف می باشند، به این موضوع اشاره دارند که اکثر مردم به این دلیل که میل به درستکاری و اثبات آن دارند، دست به بازگرداندن کیف ها می زنند.

«میچل مارکال»، استاد اقتصاد دانشگاه «زوریخ» دراین باره می گوید:"مردم می خواهند علاوه بر این که درستکاری خود را به دیگران اثبات کنند، خودشان نیز دیانت را در خود ببینند، نگه داشتن یک کیف پول گمشده برای خود به معنای این است که شما تصویری منفی از خود نشان می دهید و این می تواند بر روی افراد تاثیرات روانی بگذارد؛ هر چه مقدار پول درون کیف پول بیشتر باشد شانس بازیابی آن نیز بیشتر است."

طیق این تحقیقات در کشورهایی به مانند هلند، دانمارک و سوئد بین 70 تا 85 درصد احتمال وجود دارد که کیف پولتان به شما بازگردانده شود اما این احتمال در کشورهایی به مانند قزاقستان، چین و پرو بین 8 تا 20 درصد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009057

وب گردی

وب گردی