ایجاد و راه اندازی مجتمع مدارس سما برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه ضروری است

دبیر شورای هماهنگی سما استان آذربایجان شرقی گفت: بایستی آموزشکده های سما در واحدهای دانشگاهی استان احیاء شوند و نسبت به جذب دانشجو در رشته های مختلف اقدامات بالقوه ای انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از میانه، محمد نریمانی راد دبیر شورای هماهنگی سما آذربایجان شرقی در مراسم تودیع شهرام محمدی معاون سابق سما واحد میانه و معارفه بهمن ولی نژاد معاون جدید سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، با تأکید بر لزوم تبیین اهداف و سیاست های معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سما) اظهار کرد: بر اساس اقدامات انجام گرفته در معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی، در آینده ای نزدیک، رشته های کارشناسی مهارتی و حرفه ای در آموزشکده های سما ایجاد و عملیاتی خواهد شد و این امر می تواند در جذب دانشجو مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به جذب حداکثری و انجام تبلیغات گسترده در راستای شناساندن هرچه بیشتر سما و پتانسیل های آن در افکار عمومی بیان کرد: تعداد 20 الی 30 رشته در کارشناسی مهارتی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و در مرحله تعریف سرفصل های آن قرار دارد و تعداد 200 رشته دیگر در حال تصویب از سوی این شوراست که در آینده ای نزدیک شاهد پذیرش دانشجو در این رشته ها خواهیم بود.

نریمانی راد، بحث توسعه مدارس در آموزشکده های سما بسیار مهم دانست و عنوان کرد: ایجاد و راه اندازی مجتمع مدارس سما یرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه و دیگر واحد دانشگاهی استان از ضروریات است و این کار باید عملیاتی شود تا شاهد بسط و گسترش معاونت آموزش های عمومی و مهارتی سما در سراسر کشور باشیم و این افتخار بزرگی برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است.

دبیر شورای هماهنگی سما استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اصلی ترین حسن و مزیت احداث مدارس از صفر تا صد برای دانشگاه آزاد اسلامی، اعتقاد راسخ هیأت امنای دانشگاه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان از اول تا آخر، طبق باب میل خود است تا یک فارغ التحصیل کاملاً دانشگاهی که مدنظر جمهوری اسلامی است، به جامعه تحویل دهد.

این مسئول درباره علل ناکارآمدی و عملکرد ضعیف بعضی از آموزشکده های سما در شهرهای استان خاطر نشان کرد: نرفتن به دنبال کیفی سازی، شروع نکردن از مدارس پیش دبستانی تا دبیرستان و عدم موفقیت آنها و نبود خوراک اصلی که همان شروع از پیش دبستانی تا دبیرستان است، می توان از علل ناکارآمدی آنها قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه سیاست ما اینست که ما سریعاً از پیش دبستانی شروع کرده و تا دبیرستان ادامه دهیم افزود: ما می توانیم دانش آموزان را بعد از مسیر دبیرستان به سمت دانشگاه هدایت کنیم. چون هدف ما در شهرهای بزرگ اینست که دو مجمتع مدارس دخترانه و پسرانه پیش بینی کرده و به مرحله اجرا درآوریم و این کار را از صفر شروع خواهیم کرد.

نریمانی راد ادامه داد: یک فرد سماعی باید عاشق کارش بوده تا موفقیتی حاصل شود و چه بسا این موفقیت شامل حال کل مجموعه خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم از زحمات شهرام موسوی سرپرست سابق آموزشکده فنی و حرفه ای سما تقدیر شد و بنا به موافقت معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی و طی حکمی از سوی عزیز جوانپور رئیس شورای نظارت و هماهنگی سما و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، بهمن ولی نژاد بعنوان سرپرست جدید امور سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه منصوب و معرفی شد.

مراسم تودیع شهرام موسوی معارفه سرپرست سابق و بهمن ولی نژاد سرپرست جدید امور سما دانشگاه آزاد اسلامی میانه، با حضور محمد نریمانی راد دبیر شورای هماهنگی سما استان آذربایجان شرقی و هیأت همراه، جبار بشیری، علی رسولی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی، جلیل اجلی معاون علمی، امیرعلی درهمجانی مدیر حراست و حبیب اله خدابنده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی میانه در محل دفتر ریاست برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، نریمانی به همراه مسئولین دانشگاه، از مدارس دخترانه و پسرانه سما واحد میانه بازدید کرد.

کد خبر: 1009061

وب گردی

وب گردی