دانشگاه آزاد باید نماد معرفی ارزش های انقلاب اسلامی باشد

مشاور رئیس و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: دانشگاه آزاد باید نماد معرفی ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد ایلام، آیین معارفه مدیر کل جدید حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، با حضور مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد استان ایلام و مسئولان دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام امروز، برگزار شد.

در این مراسم سید مجید موسوی مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌ آزاد اسلامی یک نهاد فرهنگی و علمی بوده و مولود انقلاب اسلامی محسوب می شود. حدود دو و نیم سال است که با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی و انتصاب دکتر ولایتی که شخصیتی انقلابی فرهیخته و با سابقه است مسیری نو، تحولی و جهشی در عملکرد این دانشگاه رقم خورده است. با انتخاب دکتر طهرانچی که از مفاخر علمی و دانشمندان برجسته کشور است به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، این مسیر نورانی، با عظمت و تحولی که آغاز شده، قطعاً به پیشرفت اهداف متعالی انقلاب اسلامی کمک می کند.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش ارزشمند و مستمری با پیگیری و هدایت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی براساس تلاش خلاقانه، استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی و نیروهایی که انگیزه خدمت، رشد و تعالی کشور را دارند شروع شده تا دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه والا خود در زمینه‌های پژوهشی، علمی در تراز انقلاب اسلامی برسد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی یادآورشد: دانشگاه آزاد اسلامی درسال‌های گذشته دچار یکسری آسیب‌ها، به‌دلیل سیاست گذاری غلط در بحث های اعتقادی، علمی، سیاسی، مالی، اخلاقی و رفتاری شده است که به واسطه این آسیب ها ظرفیت دانشگاه مغفول و نتوانسته به افق های بلندی دست پیدا کند.

وی یادآور شد: باید آسیب های پیش رو (به جا مانده از گذشته) را از بین ببریم تا نیروهای پاکدست قائل به ارزشهای اسلامی با روحیه جهادی و عزمی استوار دانشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانند. امام خمینی(ره) با پشتوانه معنوی و اعتقادی، تمام طاغوت ها را کنار زدند و اگر انقلاب اسلامی نبود ما شاهد این همه بالندگی در عراق، لبنان، سوریه، بحرین و یمن نبودیم. باید الگوی امام خمینی(ره) سرلوحه تمام کارها باشد.

موسوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری که شاگرد مکتب اهل بیت است به عنوان پرچم دار انقلاب اسلامی، با هوشمندی هرچه تمام تر مسیر انقلاب اسلامی را طی می کند و همه فتنه ها و نقشه های پیچیده دشمنان که برای زمین‌گیر کردن انقلاب طراحی می‌شوند را با شکست مواجه می کنند. رهبر معظم انقلاب با اعتماد به نفس و شجاعت در مقابل چشم جهانیان می گویند: "من ترامپ را لایق دادن پیام نمی دانم و مجاهدین فی سبیل الله، (سربازان امام زمان(عج)) پهباد فوق پیشرفته آمریکا را که نماد پیشرفت و اقتدار آنان بود پس از رهگیری، رصد و پایش سرنگون می‌کنند.

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتخاب مدیریت انقلابی و ارزشی، فرصت تاریخی برای حضور نیروهای انقلابی و ارزشی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کردند که باید قدر این فرصت را بدانیم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به گزارش عملکرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: گزارش خوبی ارائه شد که در آن به 37 مورد اقدام از جمله صرفه جویی دو و نیم میلیاردی در هزینه‌ها در سال 97 نسبت به سال قبل بوده است. حرکت‌های جهادی در ایلام شکل گرفته از جمله فراهم کردن امکانات برای کارمندان، استادان و خانواده های آنان در سراسر کشور جهت سفر به عتبات عالیات و راهیان نور که حرکت جهادی و بسیار قشنگی محسوب می شود و متفاوت از گذشته است. در بحث عفاف و حجاب حرکت های خود جوش کارکنان واحد ایلام در بحث حجاب برتر قابل تقدیر است و کارمندان به صورت خود جوش فضای اعتقادی سالمی ایجاد کرده اند.

وی در ادامه یادآور شد: نباید به برخی استاد نماها و دانشجو نماها که قائل به اعتقادات اصیل اسلامی نیستند میدان دهیم. دانشگاه آزاد اسلامی امروز باید نماد معرفی ارزش‌های اسلامی انقلابی باشد. استاد نمایی در کلاس درس، وجود امام زمان (عج) را منکر می‌شود و خانم های محجبه را به سخره می‌گیرد و برخی از این استاد نماها خون شهدا را پایمال شده می‌دانند و کمک به سیل زده ها را حرکت پوچ می دانند؛ اینها شأن استادی ندارند و راه را اشتباه آمده اند و نباید فرزندان و سرمایه های این کشور به دست این افراد سپرده شود.

موسوی متذکر شد: حراست دانشگاه یکی از بخش های دانشگاه است که در کنار نهاد رهبری و بخش های بازرسی، فرهنگی، حقوقی رسالت دفاع از دانشگاه را بر عهده دارد. همه مجموعه دانشگاه وظیفه داریم در مقابل حرکت های انحرافی ایستادگی کنیم. مقابله با حرکت های انحرافی در مقابل حرکت شهدا که تمام هستی و سرمایه خود را برای دفاع از انقلاب و اسلام داده اند کار بزرگی نیست.

گفتنی است، در پایان این مراسم، با حضور سید مجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، علی نوروزی به عنوان مسئول حراست استان و واحد ایلام معرفی و از زحمات و تلاش های خالصانه مجتبی قنبری مدیرکل سابق حراست استان و واحد ایلام تقدیر و تشکر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009145

وب گردی

وب گردی