کاروان ورزش دانش‌آموزی ایران به مسابقات ژیمناسیاد 2020 چین اعزام می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از اعزام کاروان ورزش دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات المپیک دانش‌آموزی 2020 جین‌ جیانگ چین خبر داد.

حسین بابویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همکا‌‌ری‌های فدارسیون ورزش دانش‌آموزی با دیگر فدارسیون‌ها گفت: ما از سال گذشته تعاملات بسیار خوبی را با فدراسیون‌های ملی برقرار کرده‌ایم. در اولین گام نسبت به به‌روز کردن تمام قوانین و آیین‌نامه‌های مسابقات‌ با آن‌ها همکاری بسیار خوبی را ایجاد و بعد از آن در انتخاب مسئولان انجمن‌ها، کار مدیریتی مناسبی انجام شد. با همفکری ادارات کل آموزش و پرورش، معاونان تربیت‌بدنی و سلامت تمام استان‌ها و با تعامل روسای هیئت‌های ورزشی دانش‌آموزی و فدراسیون‌های مختلف، مسئولان انجمن‌های ورزشی را تعیین کردیم.

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت‌ها، با فدراسیون‌های مختلف از جمله فدراسیون دوچرخه‌سواری، فدراسیون کشتی و غیره تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.

رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی به مسابقات ژیمناسیاد دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: رویداد بسیار بزرگ و با قدمت در ورزش دانش‌آموزی دنیا به نام ژیمناسیاد دانش‌آموزی برگزار می‌شود که در دنیا به همان المپیک دانش‌آموزی معروف است. این رقابت‌ها از سال 1974، هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. تیم‌ دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران سال 2018 در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی برای اولین‌بار در این المپیک دانش‌آموزی حضور پیدا کرد. مجموع کاروان ایران که شامل 20 نفر کشتی‌گیر بود رتبه هشتم المپیک دانش‌آموزی را کسب کرد و این امر بیانگر ظرفیت بالایی دانش‌آموزان کشور برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی بود.

بابویی اظهار کرد: بنابراین در این زمینه با کمیته ملی المپیک کشور صحبت‌هایی انجام و نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفته است و بعد در جلسه هیئت اجرایی مصوب شد که المپیک دانش‌آموزی از این به بعد جزو رویدادهای مورد حمایت و مورد تأیید و شناخته شده کمیته ملی المپیک باشد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی خبر داد: قرار است مسابقات بعدی ژیمناسیاد دانش‌آموزی در سال 2020 در جین‌ جیانگ چین برگزار شود، فدراسیون‌های ملی با محوریت دانش‌آموزی تشکیل جلسه خواهند داد تا بتوانیم کاروان فنی و خوبی را انتخاب کرده و در 16 رشته ورزشی به المپیاد دانش‌آموزی اعزام کنیم.

بابویی ادامه داد: در آسیا دارای دو تشکیلات دانش‌آموزی هستیم که یکی تشکیلات فدراسیون ورزش مدارس آسیا و دیگری هم فدراسیون فوتبال مدارس آسیاست. خوشبختانه ما در فدراسیون فوتبال آسیا هم نایب رئیس فدراسیون فوتبال آسیا و هم عضو کمیسیون اجرایی و فنی فدراسیون هستیم. ما به این فدراسیون اعلام آمادگی کرده‌ایم که با توجه به ظرفیت‌ها، استعدادها و زیرساخت‌های مناسبی که در کشور وجود دارد، میزبان مسابقات دانش‌آموزی آسیا باشیم، آن‌ها نیز به طور کلی این موضوع را پذیرفته‌اند که میزبانی را به ایران بدهند.

وی درباره نتایج رایزنی‌ها و نتیجه نهایی برای میزبانی ایران از مسابقات دانش‌آموزی آسیا نیز اضافه کرد: قرار شد آن‌ها در نهایت در جلسات آتی تصمیم بگیرند که مسابقات فوتبال مدارس آسیا با چه کمیت و کیفیتی برگزار شود و قرار شد درباره میزبانی ایران از مسابقات فوتبال مدارس آسیا اعلام نظر کنند. تصمیم‌گیری‌های نهایی درخصوص این موضوع به جلسه آتی مجمع عمومی این فدراسیون موکول شده است که در 6 ماهه اول سال جاری شمسی یعنی تا پایان شهریور در این باره تصمیم‌گیری می‌شود؛ ولی ایران شانس بسیار بالایی برای میزبانی این رقابت‌ها دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009146

وب گردی

وب گردی