فکرهای جدید می تواند به شکوفایی دانشگاه کمک کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل استفاده از فکرهای جدید را، راه شکوفایی دانشگاه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل ظهر امروز در جلسه‌ هیئت رئیسه دانشگاه که با مدیران گروه‌های آموزشی مدیریت و حسابداری در واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: فکرهای جدید با انرژی جدید می‌تواند به شکوفایی دانشگاه کمک کند.

وی افزود: هر گروه علمی در دانشگاه یک واحد استراتژیک خودگردان محسوب می‌شود و مدل‌های ارزیابی در دانشگاه، گروه‌های علمی هستند و ما معتقدیم باید از ظرفیت تمام گروه‌ها در راه رشد دانشگاه استفاده شود و تغییر عملکرد گروه‌ها و جهش در عملکرد مطلوب آنها موجب ارزش‌افزایی برای دانشگاه می‌شود.

رسولی تصریح کرد: در هر زمینه‌ای تمام منابع دانشگاه در اختیار گروه‌های علمی قرار می‌گیرد که بتوانند ارزش‌افزایی کنند و مدلی را پیشنهاد دهند و یا از مدل‌های برتر سایر گروه‌ها الگوبرداری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در خصوص مشکلات مالی و نگرانی در خصوص آینده گفت: وقتی آینده را خودمان تعریف می‌کنیم و می‌سازیم پس نگرانی معنی ندارد.

وی تصریح کرد: ما باید شرایط کنونی دانشگاه را درک کنیم و نه تنها مشکلات خودمان را حل کنیم بلکه به مشکلات جامعه هم توجه و در ارائه راه‌حل آن اقدام کنیم؛ زیرا جامعه به دانشگاه نیاز دارد و ما باید برای جامعه ارزش‌افزایی داشته باشیم.

رسولی دانشگاه را یک خانواده و یک سیستم دانست و افزود: در دانشگاه باید به فکر یک فرد و یا گروه نباشیم و هر فکر و ایده ای که داشته باشیم در خدمت ارزش‌افزایی برای کل دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به موضوع طرح کسب و کار اشاره کرد و گفت: تمام گروه‌ها و به خصوص گروه مدیریت و حسابداری باید در این زمینه پیش‌قدم باشد و ضمن حمایت و پشتیبانی همه‌ گروه‌ها، پویایی و حرکت در آنها دیده‌ شود.

وی با یادآوری مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر منابع خود، افزود: فکرهای جدید با انرژی جدید می‌تواند در شکوفایی دانشگاه کمک کند و تعاملی که با مدیران ارشد انجام می‌شود مسیر راه را هموار می‌کند.

رسولی اجاره‌دادن منابع و امکانات دانشگاه را مناسب ندانست و اظهار کرد: دانشگاه صاحب نیروی انسانی و فکر و اندیشه است و واحد اردبیل در استفاده از منابع از مدل مشارکتی استفاده می‌کند.

رسولی خاطر نشان کرد: در حوزه‌ی پژوهش بستر و زمینه، فراهم شده است و مأموریت‌های منطقه‌ای برای شهرستان‌های اردبیل؛ حوزه‌ی گردشگری و سلامت، برای پارس‌آباد؛ حوزه کشاورزی، آب و خاک، برای مشگین شهر و خلخال؛ گردشگری برای گرمی نیز حوزه‌ صنعت تعریف شده است.

کد خبر: 1009173

وب گردی

وب گردی