افزایش قیمت‌ها لبنیات باعث کاهش مصرف مردم شده است

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات باعث کاهش مصرف این ماده غذایی شده است درخصوص سیاست‌های لازم برای افزایش مصرف لبنیات در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: تجربیات سال‌های گذشته نشان می‌دهد زمانی که قیمت لبنیات افزایش پیدا می‌کند و در کشور شرایط تورمی وجود داشته باشد، قدرت خرید کاهش پیدا خواهد کرد، این درحالی است که طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت لبنیات بوده‌ایم و این موضوع سبب کاهش مصرف شیر و فراورده‌های لبنیاتی به طور قابل توجهی شده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته نیز شاهد افزایش شدید قیمت در لبنیات بوده‌ایم گفت: در آن دوره نیز این موضوع باعث کاهش مصرف لبنیات در کشور شد.

حریرچی درخصوص سیاست‌های لازم برای افزایش مصرف لبنیات در کشور توضیح داد: امیدواریم با دو روش کنترل قیمت لبنیات و صرف سوبسید در زمینه قیمت بتوانیم میزان مصرف لبنیات در کشور را افزایش دهیم.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: امیدواریم با تأمین شیر و لبنیات برای گروه‌های سنی مختلف، خصوصا دانش‌آموزان و خانواده‌های آسیب‌پذیر بتوانیم از بروز پدیده کاهش مصرف لبنیات پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009190

وب گردی

وب گردی