اختصاص سهمیه داوطلبان کنکور مناطقی که دچار بلایای طبیعی شده‌اند ابلاغ شد

رئیس جمهور اختصاص سهمیه حداکثر 5 درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه‌های کشور که مختص داوطلبان کنکور مناطقی که دچار بلایای طبیعی شده‌اند را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن روحانی اختصاص ظرفیتی به میزان حداکثر 5 درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه‌های واقع در مناطق سیل زده را ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه به داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهرها یا بخش‌هایی که دچار بلایای طبیعی اعم از زلزله، سیل یا آتشفشان همراه با خسارت مستقیم جانی و مالی شده‌اند، ظرفیتی به میزان حداکثر 5 درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه‌های واقع در آن مناطق و در صورت نبود رشته در آن مناطق در دانشگاه‌های استان‌های همجوار در رشته‌های مورد تقاضای استانداری‌ها به مدت حداکثر 3 سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر تحصیل، اختصاص می‌یابد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

ماده واحده به داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهرها یا بخش‌هایی که دچار بلایای طبیعی اعم از زلزله، سیل یا آتشفشان همراه با خسارت مستقیم جانی و مالی شده‌اند، ظرفیتی به میزان حداکثر 5 درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه‌های واقع در آن مناطق و در صورت نبود رشته در آن مناطق در دانشگاه‌های استان‌های همجوار در رشته‌های مورد تقاضای استانداری‌ها به مدت حداکثر 3 سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر تحصیل، اختصاص می‌یابد.

تبصره 1-شهرها یا بخش‌هایی که دچار بالایی طبیعی همراه با خسارت جانی و مالی شده‌اند توسط وزارتخانه‌های کشور، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شوند.

تبصره 2- آیین‌نامه اجرایی این ماده واحده به طور مشترک توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرف مدت حداکثر 2 ماه از تاریخ تصویب این مصوبه تهیه و به تصویب خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009201

وب گردی

وب گردی