مرکز سنجش دانشگاه آزاد برای قبولی دانشجویان در آزمون EPT، دوره آموزشی برگزار می‌‌‌کند

مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: مرکز سنجش دانشگاه آزاد دوره‌‌‌های آموزش استانداردی برای قبولی دانشجویان در آزمون EPT، طراحی کرده و این دوره‌‌ها در  واحدهای دانشگاهی که مجاز به برگزاری هستند ارائه می‌‌‌‌شود.

بهروز طهماسب کاظمی مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عملیاتی شدن طرح تصویب نمره 40 مشروط در آزمون ای پی تی برای دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد جهت ورود به آزمون جامع تا زمان پیش دفاع گفت: حداقل نمره 50 برای ورود به مقطع دکتری، همچنان وجود دارد و با تصویب این قانون اجرایی شدن احتساب نمره 40 مشروط برای دانشجویان دکتری جهت ورود به آزمون جامع، عملی شده است.

وی افزود: دانشجویانی هم که موفق به اخذ نمره مشروط نشدند؛ مرکز سنجش دانشگاه آزاد دوره‌‌‌های آموزش استانداردی را طراحی کرده و این دوره‌‌ها در واحدهای دانشگاهی که مجاز به برگزاری هستند ارائه می‌‌‌‌شود. برای بالابردن کیفیت آموزش هم استادان باید گواهی‌‌نامه تدریس در این دوره‌‌ها را دریافت کنند و متناسب با نیازهای تخصصی رشته‌های مختلف این دوره‌ها برگزار شود. آزمون این دوره‌ها به طور متمرکز برگزار می‌‌شود تا مشکلات دانشجویانی که موفق به کسب نمره قبولی نشدند رفع شود.

مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درباره برنامه‌‌های این مرکز برای ساماندهی آزمون علوم پزشکی آزاد خاطرنشان کرد: مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مانند سایر بخش‌‌های بدنه آموزش عالی کشور دارای یک تقویم آموزشی است و جایی که لازم باشد آزمون برگزار می‌‌کند. در زمانی که نیاز باشد با سازمان سنجش همکاری دارد که این فرآیند با نظم خاصی انجام می‌شود. در حال حاضر، بخش فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد هم به بخش مرکز سنجش و پذیرش اضافه شده است.

طهماسب کاظمی درباره مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد یادآور شد: در یک سامانه متمرکز، ثبت‌‌نام آزمون مصاحبه دکتری انجام شده و از نیمه دوم تیرماه مصاحبه دکتری تخصصی آغاز و تا نیمه دوم مرداد ادامه خواهد داشت. بیش از 50 هزار مصاحبه تخصصی برای پذیرش دانشجویان صورت می‌گیرد و گروه‌های تخصصی متمر کز در دانشگاه این کار را انجام می‌دهند.

وی درباره تحقق شعار 1404 و قرار گرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور تاکید کرد: برای رسیدن به جایگاه نخست آموزش عالی ابتدا باید کیفیت امور پژوهشی و آموزشی را ارتقا دهیم و در جهت حل نیازهای کشور گام برداریم. حرکت در جهت حل چالش‌‌ها و مسائل موجود با ایجاد طرح پایش در دانشگاه آزاد رقم خورده است. دانشگاه هاروارد که از مطرح‌ترین دانشگاه‌‌‌های آمریکاست یک دانشگاه پولی بوده که در حال حاضر در جایگاه نخست آموزش عالی قرار دارد بنابراین رسیدن به این جایگاه برای دانشگاه آزاد، امری دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009214

وب گردی

وب گردی