ساخت تجهیزات 5G برای آمریکا در خارج از چین

آتش جنگ تجاری بین آمریکا و چین هنوز خاموش نشده و رئیس جمهوری ایالات متحده از شرکت ها خواسته تا به طراحی ساخت تکنولوژی G5 تلفن همراه در خارج از چین بپردازند.

به گزارش علم و فناوری ایسکانیوز، منابع موجود در وال استریت ژورنال ادعا می کنند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در نظر دارد الزاماتی را مبنی بر طراحی و ساخت تکنولوژی G5 تلفن همراه در خارج از چین، وضع کند. به این ترتیب مقامات از شرکت های مخابراتی خواسته اند تا تجهیزات مورد نیاز شبکه را در جای دیگری تولید کنند.

پیش از این ایالات متحده از شرکت ها خواسته بود تا از تجهیزات G5 مربوط به کشور چین در شبکه های خود استفاده نکنند و طی ادعایی علت آن را هم فرآهم شدن جاسوسی این کشور از آمریکا اعلام کرد.

گفته می شود که این ممنوعیت ممکن است شرکت های آمریکایی را مجبور به قطع استفاده از تمامی تجهیزات چینی کند.

منابع خبری اعلام کردند که این گفت وگوها در مراحل اولیه و به حالت غیر رسمی هستند. با این حال، دستورالعمل اجرایی که نظارت بر زنجیره تامین مخابرات را رعایت می کند، خواستار ارائه قوانین پیشنهادی با مهلت مقررانتهای ماه اکتبر، شده است. کاخ سفید نیز از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

آمریکا اعلام کرد که ممکن است دولت چین از کارخانه ها و تأمین کنندگان درخواست کند تا کد نظارت و پشتبانی را بر روی سخت افزار شبکه های آمریکایی قرار دهد و همین امر امکان جاسوسی از زیرساخت های آمریکا، سازمان های دولتی و افراد فراهم می کند.

شرکت های اریکسون و نوکیا برای فرار از تعرفه های اعمال شده توسط آمریکا در خارج از این کشور به تولید می پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009222

وب گردی

وب گردی