زیست‌بوم دانش‌بنیان صنعت حمل‌ونقل در واحد یادگار امام خمینی (ره) توسعه می‌یابد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با هدف توسعه فناوری‌های راهبردی اولویت‌دار حوزه حمل‌ونقل و هوشمندسازی این صنعت پرکاربرد در کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد یادگار امام خمینی (ره)، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع ارتقای علوم بنیادین و هوشمندسازی صنعت حمل‌ونقل بین ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری منعقد می‌شود.

این تفاهم‌نامه با هدف «توسعه فناوری و زیست بوم دانش‌بنیان در حوزه صنعت حمل‌ونقل» و «تحقق اهداف برنامه توسعه دانش و تولید محصولات دانش‌بنیان» به امضای طرفین می‌رسد. همچنین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به مواردی چون «افزایش همکاری طرفین در پروژه‌های تحقیقاتی پیرامون اولویت‌ها، نیازمندی‌ها، بازار، مشتریان و … در حوزه حمل و نقل پیشرفته» و «افزایش همکاری برای راه‌اندازی و شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های حوزه حمل و نقل و ارائه خدمات آزمایشگاهی به پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان» اشاره کرد.

«همکاری در زمینه داوری و ارزیابی طرح‌ها و اختراعات، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی»، «برگزاری مشترک کنفرانس‌ها، رویدادها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و نشست‌های علمی تخصصی در حوزه ماموریت ستاد در سطح ملی و بین‌المللی» و «هدایت، حمایت و پشتیبانی از ایده‌ها، طرح‌های فناورانه و کسب‌وکارهای نوین دانش‌بنیان» از جمله اهدافی است که باید پس از امضای این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل، این تفاهم‌نامه در صدد است تا ضمن حمایت هدفمند و هوشمندانه از توانمندی‌های داخلی و ایده‌های برتر در حوزه حمل‌ونقل، نیاز کشور را به موقع و با نگاه تخصصی و صرفه اقتصادی تامین کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009241

وب گردی

وب گردی