اشتغال و ورزش با مدرسه‌‌ی فوتسال برکتِ رومشکان

جوان خلاق رومشکانی توانسته است با حمایت‌های بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی برای خود، بیش از یک‌صد علاقه‌مند به فوتسال را نیز جذب این ورزش کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز ؛ مجری طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان در این بنیاد گفت: یک جوان خلاق ساکن روستای لالوند رومشکان از شهرهای استان لرستان، توانسته است با کمک‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت و با راه‌اندازی یک مدرسه‌ی فوتسال تحت عنوان «مدرسه‌ی سرخابی برکت» در این روستا، بیش از یک‌صد علاقه‌مند را در رده‌های مختلف سنی جذب این مدرسه کند.

شهریار پورامرایی افزود: این جوان که دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی است، ابتدا برای ایجاد شغلی دیگر در قالب طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) اقدام کرده بود، اما پس از اطلاع از حمایت‌‌های بنیاد برکت از کارآفرینی در تمام حوزه‌های اجتماعی و با تأمین مالی انجام‌‌شده، اقدام به اجاره‌ی یک قطعه زمین و راه‌اندازی مدرسه‌ی فوتسال در آن کرد.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بیش از یک‌صد علاقه‌مند در رده‌های سنی مختلف از نونهال تا نوجوان در مدرسه‌ی سرخابی برکت فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: رونق این مدرسه‌ی فوتسال باعث شده که مؤسسش به فکر گسترش کار خود و تأسیس یک سالن سرپوشیده در کنار آن بیفتد که در صورت داشتن توجیه اقتصادی و عمل به‌موقع به تعهدات، حمایت‌های لازم از سوی بنیاد برکت را دریافت خواهد کرد.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان تصریح کرد: تأسیس این مدرسه‌ی فوتسال علاوه بر این‌که باعث اشتغال‌زایی برای جوان خلاق رومشکانی شده، تعدادی فرصت شغلی غیرمستقیم را نیز فراهم کرده است. علاوه بر این، قرار است غرفه‌هایی برای فروش وسایل ورزشی و مواد خوراکی در اطراف مدرسه‌ی سرخابی برکت تعبیه شود که باعث ایجاد فرصت‌های شغلی بیش‌تری خواهد شد.

پورامرایی با اشاره به درآمد ماهانه‌ی 30 میلیون ریالی جوان رومشکانی از مدرسه‌ی سرخابی برکت، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت از تمام طرح‌هایی که منجر به اشتغال‌زایی شده، دارای بازار فروش بوده و البته متقاضی دارای مهارت و تجربه‌ی لازم باشد، حمایت می‌کند.

وی در خصوص دیگر مشاغل متفاوت ایجاد شده در شهر رومشکان توضیح داد: سال گذشته تسهیل‌گران اشتغال‌زایی بنیاد برکت در 7 رسته‌ی شغلی فعالیت می‌کردند، اما این تعداد در سال جاری به 25 رسته افزایش پیدا کرده است. بنیاد برکت با اتخاذ چنین سیاست و راهبردی، دست تسهیل‌گرانش را برای ایجاد مشاغل در زمینه‌های مختلف و متنوع بازتر کرده است. برای مثال، یک طرح دانش‌بنیان در زمینه‌ی شست‌وشوی صنعتی البسه در رومشکان در دست اجرا است که ایجاد فرصت شغلی مستقیم برای 7 نفر را در پی خواهد داشت.

پورامرایی با اشاره به مشاغل ایجاد شده در رسته‌های دام‌پروری، پرورش قارچ، خیاطی و قالی‌بافی توسط بنیاد برکت در شهر رومشکان متذکر شد: برخی از این مشاغل از جمله دام‌پروری و قالی‌بافی علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم، فرصت‌های غیرمستقیم بیش‌تری را به‌وجود می‌آورد.


پورامرایی در خصوص مشاغل ایجاد شده در شهر رومشکان استان لرستان توضیح داد: بنیاد برکت در سال گذشته 491 طرح اشتغال‌زایی منجر به ایجاد اشتغال برای بیش از 1370 نفر را به بهره‌برداری رساند. امسال نیز پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از ایجاد 200 طرح اشتغال‌زایی است اما امیدواریم این تعداد به 700 طرح برسد.


مجری طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در استان لرستان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان رومشکان تصریح کرد: اقدامات بنیاد در زمینه‌ِی اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و توانمندی اقتصادی و اجتماعی رومشکان باعث شده است که تقریباً همه‌ی ساکنان این شهر 57 هزار نفری با نام و خدمات بنیاد برکت آشنا باشند.

کد خبر: 1009244

وب گردی

وب گردی