دانشگاه مغز متفکر جامعه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان خواستار معرفی منش شهید دکتر چمران به جامعه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمان، علیرضا منظری‌توکلی صبح امروز در دیدار با استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان خواستار معرفی منش دکتر چمران به جامعه شد و با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و تبریک روز بسیج اساتید به اعضای کانون بسیج اساتید، دانشگاه را مغز متفکر جامعه و حائز اهمیت برشمرد.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط اتکا و امید برای دلسوزان جامعه بسیج است؛ بنابراین بسیج اساتید در جامعه نقش بسیار مهمی دارد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با ذکر خاطره‌ای از همسر چمران گفت: وقتی در احوالات این شهید بزرگوار دقت و بعد آن‌ را با روحیات وی در سردشت و پاوه مقایسه می‌کنیم به نتایج بی‌نظیری می‌رسیم و در خواهیم یافت که این انسان فرشته‌خو چگونه سربازی مخلص و بی‌ادعا در خط ولایت است.

منظری‌توکلی مطالعه کتاب « نیمه پنهان ماه » را برای همه خانواده‌ها ضروری قلمداد کرد و افزود: شخصیت‌های بزرگی مانند شهید چمران باید به‌عنوان الگو به جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان معرفی شوند و این موضوع وظیفه استادان را پررنگ‌تر می‌کند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، این بیانیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: صدور این بیانیه از سوی رهبر معظم انقلاب همه معادلات بین‌المللی را دچار تغییر کرد و نشان داد که به‌رغم تفکر غلط غرب، این جمهوری اسلامی است که بر اوضاع منطقه و جهان تسلط دارد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تشریح و تبیین بخش‌های مختلف این بیانیه را از وظایف خطیر استادان بسیجی در این برهه دانست و گفت: دیدگاه مقام معظم رهبری همواره تکیه بر داشته‌های درونی است؛ بنابراین ایشان تمام راهبردها را برمبنای ظرفیت‌ها بنا نهاده‌اند نه بر اساس چالش‌ها.

منظری‌توکلی دیدار نخست وزیر ژاپن با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را حساس، تأثیرگذار و غرورانگیز توصیف کرد و توضیح داد: موضع‌گیری عزت‌آفرین ایشان در دیدار با «آبه» شرایط را به نفع ایران تغییر داد و می‌بینیم که دشمن در موضع ضعف قرار گرفته است.

وی حل مشکل بی‌کاری در جامعه را از طریق توجه به ظرفیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌ها عملی دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009253

وب گردی

وب گردی