رشد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی  همزمان با متوقف شدن پوسته‌های داخلی تلگرام

یکی از مدیران پیام‌رسان‌های داخلی معتقد است دانش فنی و توان لازم برای جایگزینی تلگرام در کشور وجود دارد و فقط نیازمند حمایت مسئولان است.

محمدجواد امینی یکی از مدیران پیام رسان های داخلی(ایتا)در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز راجع به آخرین وضعیت پیام رسان های داخلی بعد از متوقف شدن پوسته های داخلی تلگرام گفت: هرچند دوست نداریم این اتفاق بیفتد کاش می‌توانستند پا بگیرند و خودشان یک پیام رسان داخلی بشوند همان طور که قبلا ادعا کرده بودند؛ ولی مثل اینکه ادعای آنها درست نبود.

وی افزود: همه پیام رسان های داخلی تقریبا در حال رشد هستند و ایتا هم نیز همینطور است. در همین چند روز اخیر کاربرانی که قبلا وارد ایتا شده بودند؛ ولی فعال نبودند مجددا برگشتند و فعالیت خودشان را از سر گرفتند و ما شاهد رشد 3 درصدی کاربران ایتا بودیم.

امینی تصریح کرد: ما اکنون این ظرفیت را داریم که حتی به عنوان پیام رسان اول کشور خدمات ارائه کنیم وبه لحاظ دانش فنی و سرور این امکان در ایتا وجود دارد.طبق برآورد معمولی در حال حاضر مشکلی نداریم ولی اگر یک زمان نیاز باشد و بخواهیم این وظیفه را بر عهده بگیریم قطعا نیاز به حمایت دولت داریم .

وی تاکید کرد: از روز اول که درخواست مقام معظم رهبری بوده و یکی از منویات ایشان هم بحث فضای مجازی بسته شدن پیام رسان های خارجی و تولید پیام رسان های توانمند داخلی بوده است ما هم به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری این درخواست را داشتیم و پیگیر هم بودیم؛ ولی متاسفانه محقق نشده است.

مدیر ایتادر مورد رسالت این مجموعه گفت: مجموعه ایتا یک مجموعه تکلیف مدار است و ما این کار را شروع کردیم به جهت اینکه یکی از منویات مقام معظم رهبر انجام و جامعه عمل پوشیده بشود.تا جایی که توان ما باشد این مجموعه را نه تعطیل می کنیم و نه در روند آن توقف ایجاد می کنیم. وقتی هم که نتوانیم دیگر تکلیفی برای ما نیست.

امینی در پایان خاطر نشان کرد : ما با رفتن یا نرفتن تلگرام صحنه را خالی نخواهیم کرد همچنان که در این یک سال و نیم اخیر که مورد بی مهری های فراوان قرار گرفتیم لحظه ای توقف در کار نداشتیم و نسبت به سال گذشته پیشرفت های چشمگیری را در مجموعه ایتا شاهد بودیم.

کد خبر: 1009256

وب گردی

وب گردی