نخستین دوره توانمندسازی استادان فلسفه علوم انسانی برگزار می‌شود

معاون علوم‌ انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین دوره توانمندسازی استادان فلسفه علوم انسانی در قالب کارگاه‌های آموزشی و به‌صورت مباحث نقد و گفتگو شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از آزادشهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسرو‌پناه صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی استادان علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر اظهار کرد: اگر فلسفه با علوم‌ دیگر پیوند برقرار کند، ساختار جدید پیدا خواهد کرد.

وی افزود: باید تلاش شود در دانشگاه‌ها مرکزی برای پیوند بین فلسفه و علوم اجتماعی دایر شود تا این مراکز بتواند به صورت پیوند ارتباط فقه با علوم اجتماعی عمل کنند.

معاون علوم‌ انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: علوم اجتماعی باید روش‌سازی شود، البته روش‌سازی با تکنیک‌هایی که در دانشگاه‌ها به صورت تکنیک‌های پژوهشی تدریس می‌شود، متفاوت است‌.

خسروپناه با تشریح تشکیل سند ساختار تعالی علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با راه‌اندازی معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی کشور، بعد از قریب به دو ماه کار مطالعاتی و تحقیقی، سند ساختار تعالی علوم انسانی و هنر با نگاه نظام‌ معرفتی آماده شد.

وی تصریح کرد: بر این مبنا نخستین دوره توانمندسازی استادان فلسفه علوم انسانی در قالب کارگاه‌های آموزشی و به‌صورت مباحث نقد و گفتگو شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

معاون علوم‌انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در تعالی علوم انسانی و هنر استادان دانشگاه‌ها، خود باید وارد میدان شوند، گفت: در تعالی این حوزه استادان باید وارد میدان شده و آزادانه نظریه‌های خود را بیان کنند. در ارائه مباحث علمی و تحقیقی هیچ خط قرمزی وجود ندارد و باید موافقان و مخالفان بتوانند آزادانه نظر خود را بیان کنند.

خسروپناه خاطرنشان کرد: در حوزه علم هرچه آزادی بیشتر باشد، تعالی بیشتر خواهد بود و همواره علم با نقدکردن رشد پیدا می‌کند.

در ادامه رئیس بسیج ‌اساتید گلستان نیز در این هم‌اندیشی اظهار کرد: برای خروجی مناسب در هر فعالیتی به‌ویژه فعالیت‌های علمی باید برش زمانی در نظر گرفته شود و یکی از مشکلات ما برای ایجاد تحول این است که برش زمانی نداریم.

غلامرضا منتظری افزود: باید برای فعالیت‌های تحقیقی مدل مفهومی ارائه و به دانشجو فرصت آزمون و خطا داده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر نیز در این هم‌اندیشی اظهار کرد: در حوزه علوم انسانی بسیاری از گرایش‌های علمی ما در کشور نظام‌مند نیست، مهم‌ترین مشکل ما در آموزش و پرورش هم این است که هیچ ارتباطی بین فلسفه و تربیت اسلامی وجود ندارد.

محمد‌مهدی نادری افزود: در کشورهای پیشرفته علم، فلسفه و روش به هم گره خورده و این امر سبب شده تا عمل در فعالیت‌های آنان موفقیت را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009262

وب گردی

وب گردی