برگزاری انتخابات شورایاری‌ها؛  ۴ مرداد

رئیس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به اینکه شورایاری‌ها حق دخالت در امور مالی، اداری و اجرایی شهرداری و شورای شهر را ندارند، گفت: انتخابات شورایاری‌ها ۴ مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که در تشریح جزئیات پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران برگزار شد گفت: انتخابات شورایاری‌ها محلات شهر تهران از دیروز ثبت نام داوطلبین آن آغاز شده و تلاش می‌کنیم ۴ مرداد انتخابات برگزار شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر از دوره شورایاری‌ها حق دخالت در امور اجرایی، مالی و اداری در شهرداری، شورای شهر و مدیریت محلات ندارند و شورای شهر در تصمیمات خود نظرات شورایاری‌ها را اخذ می‌کند.

رئیس ستاد پنجمین انتخابات شورایاری‌های شهر تهران بیان داشت: ثبت‌نام و بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات شورایاری‌ها ۱۰۰ درصد مکانیزه است و شهرداری عامل اجرایی انتخابات است لذا فضا را برای برگزاری انتخابات سالم فراهم می‌کنیم.

جوادی یگانه با بیان اینکه نیمی از جمعیت تهران را زنان تشکیل می‌دهند ولی تنها ۱۱درصدشورایارها زن هستند، خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان جوانان، دانشجویان، فعالین، سالمندان و ... به عنوان داوطلب شورایاری جهت پیگیری مطالبات آنها در محلات ضرورت دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1009291

وب گردی

وب گردی