مقاصد سیاسی مسئولان چالش اردوهای جهادی است

مسئول اردوی جهادی مجمع مهدویون دانشگاه شریف گفت: فرمانداران باید جلسات شورای تامین را برای حمایت از اردوهای جهادی برگزار کنند اما چند سالی است که فرماندارها این کار را انجام نمی‌دهند یا مقاصد سیاسی دارند.

جواد نایب‌کبیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه ششمین دوره اردوی جهادی مجمع مهدویون دانشگاه شریف در ایام تابستان برگزار می‌شود، گفت: 90 دانشجوی پسر در این اردو شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: تابستان امسال برای سومین سال متوالی اردوی جهادی مجمع مهدویون در شهرستان زاوه استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

نایب‌کبیر انجام پروژه‌های عمرانی و آموزشی در مناطق محروم توسط اردوهای جهادی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ساخت هفت منزل مسکونی برای افراد کم بضاعت و اجرایی کردن برنامه‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی و فرهنگی برای اهالی روستا‌های منطقه از اهداف اردوی تابستان است.

مسئول اردوی جهادی مجمع مهدویون دانشگاه شریف درباره زمان برگزاری اردوی جهادی تابستان ابراز کرد: گروه جهادی مجمع مهدویون از 10 تا 21 مردادماه در منطقه هدف مشغول خدمت‌رسانی است.

نایب‌کبیر تصریح کرد: اهداف اردوی جهادی در زاوه با قرارگاه پیشرفت و آبادانی همسو است و در این دو سال با تعامل و همگرایی سوله ورزشی و مدرسه در این شهرستان ساخته شده‌ است.

این فعال دانشجویی عرصه جهادگری حمایت دانشگاه از فعالیت جهادی را بسیار ضعیف توصیف کرد و گفت: دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شریف کسری بودجه و عدم تخصیص ردیف بودجه برای کارهای جهادی را بهانه عدم حمایت از اردوهای جهادی قرار دادند و نهایت حمایت دانشگاه از گروه در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه برای رفت‌و‌آمد به منطقه است. در کل استادان حمایت‌های قابل توجه‌تری نسبت به مسئولین دانشگاهی از دانشجویان جهادگر دارند.

وی کمک‌های مردمی و خیرین را بزرگترین تامین‌کنند‌گان بودجه اردوهای جهادی برشمرد و گفت: علاوه بر کمک خیرین محلی و سپاه، دانشجویان شرکت‌کننده در این اردو هم نفری 200 هزار تومان برای کمک پرداخت می‌کنند.

نایب‌کبیر مقاصد سیاسی مسئولین برای کارنامه‌سازی را چالش اصلی اردوهای جهادی دانست و ابراز کرد: در سال‌های گذشته دولت‌ها حمایت بیشتری از اردوهای جهادی داشتند زیرا فرماندار وظیفه دارد که جلسات شورای تامین را برای حمایت از اردوهای جهادی برگزار کند اما چند سالی است که فرماندارها این کار را انجام نمی‌دهند. اگر هم انجام می‌دهند با مقاصد سیاسی است و نه خدمت‌رسانی و آبادانی مناطق محروم استان.

مسئول اردوی جهادی مجمع مهدویون دانشگاه شریف در پایان خاطرنشان کرد: مجمع مهدویون به غیر از اردوهای جهادی برون استانی در طول سال برای دانش‌آموزان مستعد مدارس جنوب تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه کلاس‌های ‌آموزشی و کمک درسی در دانشگاه شریف برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009362

وب گردی

وب گردی