صرفه جویی در هزینه های مصرفی دانشکده دندان پزشکی واحد خوراسگان

رئیس دانشکده دندان پزشکی واحد اصفهان گفت: با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه و افزایش قیمت دلار در یک سال گذشته و افزایش قیمت مواد اولیه دندانپزشکی و تجهیزات، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با برنامه‌ریزی و اصلاح الگوی مصرف، مدیریت صحیح منابع را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اصفهان، مسعود خبیری رئیس دانشکده دندان پزشکی واحد اصفهان، گفت: با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه و افزایش قیمت دلار در یک سال گذشته و افزایش قیمت مواد اولیه دندانپزشکی و تجهیزات، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با برنامه‌ریزی و اصلاح الگوی مصرف، مدیریت صحیح منابع را در دستور کار قرار داده است.

خبیری اظهار کرد: در این زمینه، عمده مواد مصرفی در بخش های درمانی، شامل؛ مواد و تجهیزات دندانپزشکی مصرفی دانشجویان و دستیاران است و از آنجایی که اساتید بر رشد قیمت ها اشراف کامل دارند، دلسوزانه و مجدانه، صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف را به خوبی در بخش‌های درمانی اجرا و موجب کاهش هزینه ها شده اند.

عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی، با اشاره به نقش سرویس های دوره ای در کاهش هزینه ها خاطرنشان‌ کرد: سرویس های ادواری، تعمیرات تخصصی به جای تعویض و توجه به امر صرفه جویی در مصرف آب، برق و مدیریت انرژی در سرمایش، گرمایش و روشنایی بخش ها، موجب کاهش مستقیم هزینه ها در سال ۹۷ شده است که در اینجا لازم می‌دانم از همکاری همه دست اندرکاران دانشکده تشکر کنم.

وی افزود: اعضای هیأت علمی این دانشکده، با تدریس در دوره دندانپزشکی عمومی و تخصصی، کلیه کوریکولوم های آموزشی را تدریس می کنند و با این راهکار، علیرغم پر شدن سقف تدریس موظف 15 واحد برای هر یک از آن ها، مبلغ اضافه ای به عنوان حق التدریس مازاد توسط دانشکده از بخش مالی دانشگاه، مطالبه نمی شود.

خبیری گفت: علیرغم اشتغال اساتید دانشکده دندانپزشکی به امور آموزشی ـ درمانی و در کنار آن مسائل پژوهشی مرتبط با پایان نامه و مقاله ها، تا به حال هیچ یک از اعضای هیأت علمی درخواست اضافه کار ننموده اند و از اوقات غیر اداری خود به مسائل پژوهشی دانشجویان می پردازند.

وی در پایان تصریح کرد: اقلام مصرفی دانشجویان در ابتدای هر نیمسال، به صورت یک بسته به آنها تحویل داده می‌شود و همچنین پک های مصرفی برای هر بیمار به منظور کنترل روند عفونت‌ها آماده سازی و به هر بیمار فروخته می شود و با ارتقاء سیستم نرم افزاری پذیرش، روند کاغذی پرونده و بایگانی درمان های بالینی حذف می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009365

وب گردی

وب گردی