شعبان‌نژاد: دانشگاه‌ها باید موتور پیشران رونق تولید باشند/ تولید حلال از ضایعات شیمیایی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین، گفت: دانشگاه‌ها باید موتور پیشران رونق تولید باشند و با تبدیل دانش خود به فناوری و تجاری‌سازی ایده‌ها می‌توانند در رونق تولید نقش کلیدی ایفا کنند.

رضا شعبان‌ نژاد خاص سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که هم اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان در واحد بوئین زهرا به مرحله تولید محصول و تجاری سازی رسیده است، گفت: در حال حاضر حلال از ضایعات شیمیایی توسط یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی اشتهارد تولید می‌شود به طوری که این حلال در صنایع مختلف پزشکی، کشاورزی و صنعتی کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی جزء معدود واحدهایی است که در داخل شهرک صنعتی ایجاد شده است. با تولید محصول توسط این شرکت دانش‌بنیان ما به دنبال بازاریابی و فروش محصول تولیدی هستیم.

شعبان‌نژاد با تاکید براین‌که در حال حاضر دو شرکت دانش بنیان و 9 هسته فناور در مرکز رشد فعالیت می کنند، اظهار داشت: اخیرا برای آبیاری زیرسطحی تولیدات خود را انجام داده و به مرحله پیشرفت رساندیم تا جایی‌که پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه 98 به تولید انبوه و تجاری‌سازی این محصولات برسیم. همچنین برای ایجاد سه شرکت دانش‌بنیان اقدام کردیم و این شرکت‌ها مراحل اداری را انجام می دهند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین، گفت: دانشجویان صاحب ایده که در مرکز رشد مستقر هستند؛ دانشگاه آزاد اسلامی براساس قوانین و بخشنامه‌ها؛ حمایت‌های خود را انجام می دهد تا دانشجویان بتوانند با ایجاد خلاقیت و ابتکار و نوآوری مسائل و مشکلات موجود جامعه را حل کنند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به دنبال یک جایگاه سازمانی در ادارات نباشند؛ بلکه با شرکت در دوره‌های آموزشی کارآفرینی و خلاقیت، مهارتی را ایجاد کنند، چرا ‌که حمایت از ایده‌های نو و نیز ایجاد درآمدزایی جزء اهداف عالی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی است.

شعبان‌نژاد افزود: با توجه به پتانسیل و توانمندی‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد؛ دانشگاه آزاد بهتر می‌تواند به حل مسائل جامعه کمک کند.

وی با اشاره به این‌که اقدمات خوبی در راستای توسعه همکاری صنعت و دانشگاه صورت گرفته است، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف عالی توسعه باید برنامه های مدون و منظمی در نظر گرفته شود. دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین در این زمینه پشقدم شده تا با همکاری صنعت بتواند مشکلات را برطرف کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین، در زمینه رونق تولید و شعار سال گفت: دانشگاه‌ها باید موتور پیشران رونق تولید باشند و با تبدیل دانش خود به فناوری و تجاری‌سازی ایده‌ها می‌توانند در رونق تولید نقش کلیدی ایفا کنند. دانشگاه در کنار دولت و صنعت یکی از سه رکن اصلی رونق تولید به معنای واقعی است. در همین راستا برنامه‌ریزی‌های جدی و عملی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین شده تا بتوانیم در این امر مهم گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009369

وب گردی

وب گردی