معرفی کتابی از رهبر انقلاب درباره‌ سیره‌ امام ششم با نام «پیشوای صادق»

آیین معرفی کتاب «پیشوای صادق» شامل یادداشت‌هایی از رهبر انقلاب درباره امام ششم در دفتر مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آیین معرفی کتاب «پیشوای صادق» در دفتر مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در شهر قم برگزار می‌شود.

این کتاب، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) درباره‌ سیره‌ فرهنگی سیاسی امام صادق (ع) است که در ۱۷ شماره‌ روزنامه‌ جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده است.

در دیدگاه رهبر معظّم انقلاب، سیره‌ امامان معصوم (ع) به انسانی ۲۵۰ساله تشبیه می‌شود که براساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند؛ گاهی با جهاد، گاهی با آتش‌بس، گاهی با مبارزات سری، گاهی با کار فرهنگی و تبیینی به انجام وظیفه پرداخته‌اند. در این میان، امام صادق (ع) سهم مهم و تأثیرگذاری را در تاریخ سیاسی اهل بیت (ع) داشته‌اند. آنچه در دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به سیره‌ سیاسی آن حضرت، مشاهده می شود د تلاش حضرت برای تأسیس حکومت مطلوب ائمّه (ع) است.

در این کتاب، با تشریح اهداف امامت و توضیح مبنای انسان ۲۵۰ساله، به جایگاه و اقدامات امام صادق (ع) اشاره شده است.

آئین معرفی این کتاب، پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در دفتر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم به نشانی خیابان شهدا- کوچه‌ ۲۸(بیگدلی)- شماره‌ ۱۲۰ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «پیشوای صادق» می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009383

وب گردی

وب گردی