پویش غذای تابستان/دانشجویان برای تامین هزینه غذا در تابستان توان مالی ندارند

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ارائه ترم تابستانی توسط دانشگاه، مطالبه جمع زیادی از دانشجویان ساکن خوابگاه توزیع غذا در فصل تابستان است.

محمد شهیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه پویش غذای تابستان از چهار ماه پیش برای رسیدن به مطالبات دانشجویان آغاز به کار کرده‌است، گفت: با توجه به ارائه ترم تابستانی توسط دانشگاه، مطالبه جمع زیادی از دانشجویان ساکن خوابگاه مبنی بر توزیع غذا در تابستان است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: انتظار و مطالبه داریم دانشگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی که ترم تابستانی دارند یا با همکاری استادان پروژه‌های تحقیقاتی را پیش می‌برند کمک کنند.

وی با تاکید بر به‌حق بودن مطالبات دانشجویان ابراز کرد: دانشگاه وظیفه دارد برای تحصیل دانشجویان بهترین شرایط محیطی و تسهیلاتی را مهیا کند.

شهیدی با اشاره به وضعیت اقتصادی دانشجویان ابراز کرد: شرایط دانشجویان به گونه‌ای است که تامین هزینه غذا برای دانشجویان ساکن خوابگاه بسیار سخت شده‌ است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در سال‌های گذشته با توجه به درخواست دانشجویان، دانشگاه تخفیف‌هایی برای استفاده از غذای سلف‌ در نظر می‌گرفت اما امسال باتوجه به تورم، بن‌های تخفیفی جوابگو نیست و دانشجویان به دنبال گرفتن تسهیلات بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه تغذیه تابستان و ردیف بودجه به صورت صریح در قانون قید نشده است، گفت: باتوجه به برخی شرایط دانشجویان تحصیلات تکمیلی و برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی مانند واحدهای کارآموزی، انجام پروژه‌های تحصیلات تکمیلی و نوشتن پایان‌نامه؛ اسکان در خوابگاه ناگزیر است. این تعارض بین استادان و دانشگاه باعث سردرگمی و ایجاد مشکل برای دانشجویان می‌شود.

شهیدی عنوان کرد: در جلسه شورای صنفی با معاونت دانشجویی دانشگاه شریف، مسئولان تمام تلاش خود را برای تشریح وضعیت مالی دانشگاه کردند و گزارشی از کاهش هزینه‌‌های دانشجویان ارائه کردند نظیر صندوق امین که به دانشجویان کم بضاعت کمک مالی می‌کند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف اقدامات دانشگاه در کاهش هزینه دانشجویان ساکن خوابگاه را مثبت اما ناکافی عنوان کرد و گفت: دانشگاه در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌است اما شورای صنفی و پویش صنفی غذای تابستان اعتقاد دارند این اقدامات نمی‌تواند برای تمام دانشجویان رفاه بیشتری را به همراه داشته باشد و فقط بخش اندکی از دانشجویان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معاونت دانشجویی قول بررسی تخفیف وام به دانشجویان را به شورای صنفی داده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009404

وب گردی

وب گردی