حضور نویسندگان ایرانی در سومین همایش «کانتر پوینت» بلگراد

نویسندگان ایرانی در سومین همایش بین‌المللی نویسندگان «کانتر پوینت» بلگراد با عنوان «هنر در دوران جنگ و بحران: نگاه امروز» گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کانتر پوینت بلگراد یک همایش بین‌المللی است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و رسانه‌های جمهوری صربستان به عنوان بنیان‌گذار و مؤسسه مطالعات توسعه فرهنگی به عنوان مدیر اجرایی طرح، سازماندهی شده است و هدف آن گردآوری هنرمندان و متفکران اقصی نقاط جهان است که با کار و تلاش خود به طور قابل ملاحظه‌ای به درک روند جهان معاصر و شرایطی که انسان امروزی در آن قرار گرفته است، کمک می‌کنند.

کانتر پوینت بلگراد فرصتی برای گفت‌وگو در مورد مسائل مربوط به تجربیات مشترک و مهمی است که پاسخ‌های متفاوتی را می‌توان از نقطه نظرات گوناگون شخصی و جغرافیایی ارائه داد و از سویی این تفاوت‌ها را می‌توان در یک دید گسترده به همانند یک کانتر پوینت موسیقی هماهنگ کرد.

این نشست با شرکت وزیر فرهنگ و رسانه‌های صربستان، ولادان ووکوساولیویچ و کارگردان معروف صرب، امیر کوستوریتسا در حضور جمع کثیری از شهروندان صرب و اربابان رسانه در سالن اصلی موزه سینمایی یوگسلاوی برگزار شد.

حبیب احمدزاده، نویسنده کشورمان، خالق رمان معروف «شطرنج با ماشین قیامت» نیز به دعوت وزارت فرهنگ و رسانه‌های صربستان در سخنانی، گفت: ما انسانیم و در جریان وقایع و رویدادها قادر به ایجاد تغییرات هستیم فعالیت‌های ما به مثابه یک مسابقه دو امدادی است که گذشتگان آن را شروع کرده‌اند و مشعل را به دست ما سپرده‌اند و باید آن را به آیندگان بسپاریم و باید هریک نهایت تلاش خود را داشته باشیم. در این جریان هرکس که تعلل کند، باعث شکست کل بازی و هدر رفتن گام‌های بلند قبلی بوده است.

بنابر اعلام این خبر، در این همایش تنی چند از نویسندگان کشورهای روسیه، چین، سوئیس و صربستان به منظور تفسیر و نقش هنر در شرایط خاص گردهم آمدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009427

وب گردی

وب گردی