اقتدار پلیس نباید به بهانه تضییع حقوق افراد مخدوش شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در انجام ماموریت مرتکب خطا می شوند که باید بدون اغماض با آن فرد برخورد شود اما نباید به بهانه تضییع حقوق افراد اقتدار پلیس مخدوش شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجتبی ذوالنور درخصوص اتفاق اخیر در پارک پلیس منطقه تهرانپارس گفت: وظیفه ذاتی پلیس مقابله با جرایم مشهود است در همه موارد قانون باید رعایت و مجریان قانون نیز مورد احترام قرار بگیرند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی در انجام ماموریت مرتکب خطا شوند که باید بدون اغماض با آنها برخورد شود البته در این بین حقوق مردم نیز باید حفظ شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به بهانه تضییع حقوق افراد نباید صلابت و اقتدار پلیس مخدوش شود و در جریان اتفاقات توسط برخی از افراد علیه منافع ملی عقده گشایی شود.

ذوالنور با تاکید براینکه اقتدار و صلابت پلیس باید در مقابله با قانون شکنی حفظ شود، گفت: پلیس باید در انجام ماموریت های خود با افرادی که سبب ایجاد فساد در جامعه می شوند، با رافت اسلامی و روحیه خدمتگزاری برخورد کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحمداله پلیس با وجود مشکلات و هجمه های بسیار در تمامی موارد به وظایف خود به خوبی عمل کرده بنابراین لازم است باتوجه به تمامی انتظارات، نیروی انتظامی موردحمایت بیشتر قرار بگیرد و همه امکانات لازم و هزینه های مربوطه برای آن ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه پلیس نیازمند نیروهای فرهیخته است،گفت: برای اینکه مامور نیروی انتظامی مجبور نشود به صورت فیزیکی با افراد خاطی برخورد کند باید تمامی تجهیزات برای آن ها فراهم شود.

ذوالنور همچنین تاکید کرد: اگر ماموری حین انجام وظیفه مرتکب اشتباه شد، نیروی انتظامی موظف است علاوه بر وظیفه ذاتی خود با مامور خاطی جداگانه و طبق قانون برخورد کند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1009440

وب گردی

وب گردی