مجلس نمایندگان آمریکا بودجه طراحی تحریم علیه ایران را افزایش داد

مجلس نمایندگان آمریکا با افزایش بودجه بخشی از وزارت خزانه‌داری این کشور برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از هیل، مجلس نمایندگان آمریکا با افزایش ۱۰ میلیون دلاری بودجه «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری در راستای اعمال تحریم‌های بیشتر ضد ایرانی موافقت کرد.

این طرح با ۲۲۶ رأی موافق در برابر ۱۹۵ رأی مخالف تصویب شد. ۳۷ نفر از دموکرات‌ها جزو کسانی بودند که به این طرح رأی موافق دادند.

در میان موافقان این طرح، «مایکل والتس» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که دفتر ضدتروریسم وزارت خزانه‌داری می‌تواند نقش مهمی در مقابله با ایران داشته باشد.

گفته شده تصویب پیشبرد این طرح یک پیروزی برای جمهوریخواهان به شمار می‌رود.

از سوی دیگر در حالی که نمایندگان دموکرات از هم حزبی‌های خود خواستار رای منفی به این طرح شده بودند، اما ۳۷ نماینده دموکرات به طرح مذکور رای مثبت دادند که تشدید اختلافات در میان دموکرات‌های آمریکا را نشان می‌دهد.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» یا «FTI» در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شد و بر اساس آنچه تا کنون مشخص شده در واقع مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.

کارشناسان معتقدند که دفتر مذکور در واقع به عنوان «اتاق جنگ ساکت» ایالات متحده برای پیشبرد نبرد اقتصادی با ایران فعالیت می‌کند.

منبع : مهر

کد خبر: 1009449

وب گردی

وب گردی