دستگاه های مجهز به اینترنت اشیا (IoT) زیر تیغ تهدید هکرها

در حالی که استفاده از دستگاه های مجهز به اینترنت اشیا روز به روز در حال افزایش است، مطالعات جدید نشان داده است به دلیل تهدیدات سایبری هنگام استفاده از آنها باید احتیاط بیشتری به خرج دهیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اینترنت اشیا به اختصار آی‌اوتی (به انگلیسی: IoT، مخفف Internet of Things) به‌ طور کلی اشاره دارد به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند. اینترنت اشیا به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. این مفهوم می‌تواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک. از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاکمان؛ این شبکه بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما را در برمی‌گیرد.

در حالی که استفاده از دستگاه های مجهز به اینترنت اشیا (IoT) روز به روز در حال افزایش است، مطالعات جدید نشان داده است به دلیل تهدیدات سایبری هنگام استفاده از آنها باید بیشتر احتیاط کنیم.

کارشناسان امنیتی با مرور گزارش های حملات انجام شده در زمینه IoT در سال 2019 ، تأکید می کنند که دستگاه های IOT به دلیل سطح پایین و بدون کنترل امنیتی، عملا برای هکرها دعوت نامه ارسال میکنند و شرکت ها باید اقدامات احتیاطی بیشتری در این زمینه انجام دهند.

گسترش استفاده از دستگاه های اینترنت اشیا (IoT)، که به سرعت در همه زمینه های زندگی ما وارد می شوند، شرکت های بزرگ را برای ورود در این زمینه ترغیب کرده است.

کارشناسان امنیت سایبری با بررسی دستگاه های مجهز به اینترنت اشیا اعلام کردند، شرکت های تولید کننده لوازم هوشمند خانگی باید تدابیر امنیتی بیشتری برای بالا بردن سطح امنیتی این دستگاه بکار ببرند.

این بررسی بر روی بیش از 1000 شرکت تولید کننده (IoT) صورت گرفته است. با بررسی 270 دستگاه (IoT) از 153 شرکت برتر تولید کننده این دستگاه ها مشخص شد که ماهیانه 56 میلیون فعالیت بوسیله این دستگاه ها صورت می گیرد. کارشناس اعلام کردند 91.5 درصد از فعالیت این دستگاه ها با دستوراتی که به شکل متون ساده و در دیتا بیس های فاقد امنیت کافی ذخیره شده اند صورت می گیرد که این فرصت مناسبی برای هکر ها است که با استفاده از این ضعف امنیتی کنترل این دستگا ها را بدست بگیرند. علاوه بر این، 18 درصد از دستگاه های IoT که با استفاده از پروتکل SSL در حال فعالیت هستند نا امن هستند.

توصیه کارشناسان امنیت سایبری به شرکت های تولید کننده این لوازم این است که با افزایش سطح امنیتی خود مانع دسترسی هکرها به این دستگاه ها شده و از سرقت اطلاعات کاربران توسط آنها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009456

وب گردی

وب گردی