سال گذشته ، ۶۰ هزار صندوق صدقه در معابر جمع آوری شد

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های کمیته امداد گفت: در طرح کاهش صندوق ها نقاط آسیب زا در کل کشور شناسایی شد و سال گذشته ۶۰ هزار صندوق صندقه در معابر جمع آوری شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید احسان گتمریان گفت: در صندوق معابر به سمت کاهش رفته ایم، چون مردم انتقاد دارند که وقتی صدقه به این صندوق‌ها واریز می‌شود توسط برخی به سرقت می‌رود.

وی در توضیح الکترونیکی کردن صندوق صدقات گفت: الکترونیکی کردن صندوق صدقاتدر واقع الکترونیکی کردن دریافت صدقات است و روش‌های مختلف به صورت الکترونیکی دریافت صدقات داریم.

شیوه پرداخت صدقه پیامکی

گتمریان در ادامه درباره اولین روش که پرداخت صدقه پیامکی است گفت: به این صورت که صدقه پیامکی یک پیامک با ارسال عدد یک به سر شماره ۸۸۷۷ ارسال می‌کند و بعد منویی می‌آید و یکی از سرویس‌ها را انتخاب می کنند. سرویس ها روزانه ۱۰۰ تومان، ۳۰۰ تومان و ۵۰۰ تومان را خیرین می توانند انتخاب کنند و بعد از فعال شدن به صورت روزانه یک پیامک محتوایی برای شما ارسال می‌شود و بر اساس این پیامک محتوایی این مبلغ روی قبض شماره تلفن می آید و در تلفن‌های اعتباری از موجودی سیم کارت کم می‌شود.

وی درباره شیوه پرداخت صدقه پیامکی گفت: این روش ساده‌ترین روش و کاراترین روش باشد، چون نیاز به گوشی هوشمند ندارد و نیازی به اینترنت ندارد و به صورت روزانه کم می‌شود و صدقه منظور می‌شود. در تمام ایلیگیشن‌های پرکاربرد گزینه صدقه را به تفکیک شهرستان داریم.

شیوه پرداخت صدقه با کد‌های ussd

گتمریان در ادامه درباره پرداخت صدقه با کد‌های ussd گفت: این صدقه امتداد ندارد و با هر بار مراجعه قابل پرداخت است.

وی گفت: با شماره گیری #۸۸۷۷* از طریق هر گوشی منوی خدمات باز می‌شود و گزینه ۲ صدقات است و علاقه مندان کد استان و شهرستان را انتخاب و صدقه را به هر مبلغی پرداخت می‌کنید.

شیوه پرداخت صدقه تلفنی

وی درباره صدقه تلفنی گفت: تلفن گویای ۰۹۶۸۷۷ که در این شیوه وقتی تماس بگیرید برابر با منو وارد می‌شوید و خدمات کمیته امداد را مشاهده می‌کنید و صدقه را انتخاب می‌کنید و شماره کارت را وارد می‌کنید و مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌کنید.

گتمریان در ادامه در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد صندوق صدقه از سطح شهر جمع آوری شده است گفت: سه دسته صندوق صدقه داریم، اصناف ، منازل و اماکن. صندوق های اماکن (مترو ترمینال آپارتمان‌ها برج‌های مسکونی و تجاری) در حل تولید و رشد هستند این صندوق‌ها به دلیل اینکه امنیت دارد با اقبال بیشتری رو به رو شده اند.

وی گفت: در صندوق معابر به سمت کاهش رفته ایم، چون مردم انتقاد دارند که وقتی صدقه به این صندوق‌ها واریز می‌شود توسط برخی به سرقت می‌رود. در طرح کاهش صندوق ها نقاط آسیب زا در کل کشور شناسایی شد و سال گذشته ۶۰ هزار صندوق صندقه در معابر جمع آوری شد.

وی درباره شیوه انتخاب جمع آوری صندوق های معابر گفت: در مکان هایی که پر رفت و آمد نیستند، مکان هایی که در دید دوربین شهری و عموم مردم نیستند، مکان هایی که تراکم صندوق صدقات داشتیم، مکان هایی که احتمال به سرقت رفتن صدقات مردم بیشتر بوده است صندوق های جمع آوری شد و جانمایی‌های جدیدی شد.

گتمریان افزود: تمرکز به سمت صندوق های اماکن برده شده است اما صندوق‌های خانگی همچنان پابرجا باقی خواهند ماند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1009462

وب گردی

وب گردی