سلامت بیمار با استریل‌کننده‌های ایران‌ساخت سرعت گرفت

از استریل خارج شدن فرآیند جراحی، عارضه‌های متعددی را برای بیمار ایجاد می‌کند. یک شرکت دانش‌بنیان دستگاه‌های استریل‌کننده‌ای را به تولید انبوه رسانده است که در کم‌ترین زمان، ابزارهای جراحی را استریل می‌کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، دستگاه‌های استریل کننده که تحت عنوان «اتوکلاو» شناخته می‌شوندو اکنون به طور رایج توسط شرکت‌های سازنده تولید و در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود، مدت زمانی بین 35 تا 60 دقیقه برای کامل کردن فرآیند استریل کردن تجهیزات، صرف می‌کنند.

این مدت زمان استریل شدن از زمان فشردن کلید آغاز به کار دستگاه تا فرآیند پایان انجام برای استفاده دوباره از ابزار،آن هم در شرایط جراحی، طولانی است اما برخی از برندهای شناخته شده اروپایی، این زمان را تا 11 دقیقه کاهش داده‌اند.

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی که در زمینه تولید این دستگاه‌ها فعالیت می‌کند، گام‌هایی فراتر از شرکت‌های اروپایی برداشته است و محصولی کارآمدتر از نمونه‌های مشابه خارجی تولید کرده است.

وحید محمودیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "ایفا فراز آوینا" با بیان این‌که نمونه ایران‌ساخت این دستگاه فرآیند استریل را با رعایت تمامی استانداردها و در مدت زمان 6 دقیقه کامل می‌کند، ادامه داد: اگر قصد کپی برداری و مشابه سازی نمونه خارجی را داشتیم، باید با تلاش فراوان به همان مدت زمان 11 دقیقه می‌رسیدیم. اما با مطالعات تخصصی و تکیه به دانش فنی بومی، توانستیم دستگاهی بسازیم که ضمن کاهش دادن زمان فرآیند استریل، تمامی استانداردها و معیارهای کارآمدی را رعایت کند.

این فعال فناور، با اشاره به اثرات مطلوب استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو بیمارستانی سریع برای ارتقای سلامت و حفظ منابع کشور گفت: در اغلب موارد، طولانی شدن مدت مورد نیاز بستری بیمار و استفاده مکرر از آنتی بیوتیک‌ها به دلیل وجود عفونت‌های بعد از جراحی، مشکلات و عارضه های زیادی را برای بیمار ایجاد و هزینه‌های زیادی را به نظام سلامت کشور تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: بیش از 120هزار تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های کشور داریم که پاسخ‌گوی نیاز کشور نیست. بر اساس آمارها، برای افزودن هر تخت بیمارستان به نظام سلامت کشور حداقل 700 میلیون تومان هزینه می‌شود. کاهش مدت زمان بستری به واسطه حذف عفونت از فرآیند درمان، علاوه بر این که نیاز به تخت بیمارستانی را تا15درصد کاهش می‌دهد، زمینه‌ساز صرفه جویی کلان در هزینه دارو و درمان، نگهداری و پرسنل بیمارستانی می‌شود.

محمودیان تاکید دارد نمونه ایران‌ساخت اتوکلاوهای بیمارستانی سریع، علیرغم کیفیت و بازدهی بالاتر، به یک‌چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل "ایفا فراز آوینا" با اشاره به نیاز بیمارستا‌های کشور به این محصول دانش‌بنیان گفت: وی افزود: بیش از 1500 بیمارستان در کشور داریم که وجود حداقل یک اتاق عمل، وجود این دستگاه را برای ارتقای سلامت بیمار، ضروری می‌سازد.

این فعال حوزه دانش بنیان، با اشاره به فعالیت بیش از 80 نفر متخصص و تکنسین در این مجموعه، از دانش فنی بومی این محصول به واسطه تجربه در ساخت اتوکلاوهای بیمارستانی گفت و ادامه داد: به عنوان یکی از برندهای سازنده اتوکلاوهای بیمارستانی، در جایگاهی هستیم که در مقایسه با نمونه‌های فعال و توانمند خارجی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009475

وب گردی

وب گردی