دانشگاه آزاد اسلامی همدان به کمپین ملی کنترل فشار خون پیوست

معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همدان باهدف ارتقاء سلامت جامعه دانشگاهیان به به کمپین ملی کنترل فشارخون پیوست.

نسرین متین نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در همدان گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی (سال 2015) تقریباً 7/19درصد از جمعیت بالای 18 سال ایران مبتلابه فشار خون بوده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که بر اساس گزارش وزارت بهداشت ۴۰ درصد از افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند، از پرفشاری خون خود اطلاعی ندارند. با توجه بهاین‌که فشارخون بالا به‌عنوان یک علامت یا عامل خطر برای بیماری آترواسکلروزقلب محسوب می‌شود به‌عنوان یک علامت برای پایش به کار می‌رود.

معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: بالا بودن فشار خون به مدت طولانی به تدریج باعث آسیب دیدن عروق سراسر بدن بخصوص قلب، کلیه‌ها، مغز و چشم‌ها می‌شود از این رو گاهی به فشارخون بالا " قاتل خاموش" گفته می‌شود.

متین نیا اظهار کرد با هدف ارتقا سلامت جامعه دانشگاهی پس از هماهنگی با مرکز بهداشت استان همدان و دریافت کد کاربری در سامانه ملی کنترل فشار خون اقدام به برپایی مرکز کنترل فشار خون در دانشگاه آزاد کرد تا بدین وسیله با برداشتن قدمی کوچک سهم خود را در ارتقای سلامت افراد جامعه ادا کند.

وی بیان کرد در روز اول این طرح در دانشگاه آزاد اسامی همدان بیش از 100 همکار دانشگاهی مراجعه و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند و در حال حاضر نیز اساتید و دانشجویان گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی همدان مشغول به پایش دانشجویان و دانشگاهیان این واحد دانشگاهی هستند.

کد خبر: 1009485

وب گردی

وب گردی