تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های علامه و لبنان

در پی امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی میان دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه لبنان، توافق‌نامه تبادل دانشجو میان دو دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، در دیدار جمعی از استادان دانشگاه علامه طباطبایی از دانشگاه لبنان و برگزاری چهار نشست مشترک با دانشکده‌های گوناگون دانشگاه لبنان، استادان ایرانی و لبنانی درباره تعیین زمینه‌های همکاری علمی میان دو دانشگاه به توافق رسیدند.

همچنین محمد محسن، استاد علوم ارتباطات و رئیس دانشکده تحصیلات تکمیلی و نیز طلال العتریسی، استاد روزنامه‌نگاری در لبنان به عضویت تحریریه مجله رسانه نوین در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در آمدند.

همکاری منطقه‌ای در چارچوب کرسی یونسکو در حوزه ارتباطات علم و فناوری نیز از دیگر موضوعات توافق شده میان طرفین بود.

اعضای هیئت دانشگاه علامه طباطبایی همچنین با رئیس دانشگاه لبنان، فواد ایوب دیدار و گفتگو داشتند و در این دیدار با تأکید بر اهمیت افزایش ارتباط میان جامعه علمی ایران و لبنان با یکدیگر و ایفای نقش منطقه‌ای مؤثرتر برای کاهش تنش‌ها و فراهم آوردن زمینه شکل گیری صلح پایدار، خواستار افزایش آمد و رفت‌های علمی دوجانبه و انجام پژوهش‌های مشترک و نیز برگزاری دوره‌های مشترک به ویژه در حوزه زبان‌های فارسی و عربی شدند.

هیئت ایرانی همچنین از مؤسسه دارالحکمه لبنان نیز دیدار کردند و نسخه عربی کتاب تألیفی غلامرضا ذکیانی که توسط این مؤسسه به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

در این سفر همچنین استادان دانشگاه علامه طباطبایی با محمدجلال فیروزنیا، سفیر ایران در لبنان دیدار و گفتگو کردند و بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی به ویژه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی با استادان برجسته لبنانی تأکید شد.

دانشگاه لبنان با دارا بودن بیش از ۸۰ هزار دانشجو و بیش از ۲۵۰۰ عضو هیأت علمی به عنوان یک دانشگاه جامع، بزرگترین دانشگاه در لبنان به شمار می‌آید و بسیاری از دانشمندان و سرشناسان حوزه‌های مختلف سیاسی، حقوقی، اقتصادی و اجتماعی لبنان از فارغ التحصیلان یا استادان این دانشگاه به شمار می‌روند.

دانشگاه لبنان در سال ۱۹۵۳ راه اندازی شده است و دارای ارتباطات گسترده‌ای با کشورهای گوناگون جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009486

وب گردی

وب گردی