دانشگاه الزهرا بین ۲۵۰ دانشگاه عصر طلایی رتبه‌بندی تایمز

دانشگاه الزهرا در میان ۲۵۰ دانشگاه عصر طلایی رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت. نام این رتبه بندی از دوران طلایی در آموزش عالی جهانی که صفت بارز آن گسترش سریع دانشگاه ها و سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیقات علمی است، ریشه گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه الزهرا، دانشگاه الزهرا در میان ۲۵۰ دانشگاه عصر طلایی رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت.

این رتبه بندی از سال ۲۰۱۷ آغاز به رتبه بندی دانشگاه‌ها کرده که در جدیدترین نتایج منتشر شده (۲۶ ژوئن)، دانشگاه الزهرا برای نخستین بار با کسب رتبه ۲۵۰-۲۰۱، موفق به حضور در این رتبه بندی شده است.

این نظام دانشگاه هایی را که در فاصله زمانی ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۷ تاسیس شده اند رتبه بندی می کند. نام این رتبه بندی از دوران طلایی در آموزش عالی جهانی که صفت بارز آن گسترش سریع دانشگاه ها و سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیقات علمی است، ریشه گرفته است.

رتبه بندی “عصر طلایی” حاوی ۲۷۱ دانشگاه برتر جهان است که بین سال های ۱۹۴۵ و ۱۹۶۷ تاسیس شده‌اند و ایران در این نظام رتبه بندی ۷ دانشگاه برتر دارد .

در این رتبه بندی دانشگاه هایی با قدمت بیش از ۵۰ سال و کمتر از ۸۰ سال مطابق همان ۱۳ معیار مربوط به رتبه بندی کلی این نظام مورد بررسی قرار گرفته‌اند. البته قابل ذکر است وزن شاخص‌ها در این نظام نسبت به وزن شاخص ها در نظام رتبه بندی کلی (جهانی) متفاوت است، به عنوان مثال وزن شاخص های حوزه شهرت کاهش پیدا کرده است.

دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه بندی به شرح زیر هستند:

انتهای پیام/

کد خبر: 1009488

وب گردی

وب گردی