لاریجانی: آموزش رشته های تخصصی در دانشگاه آزاد، مشکلات جامعه را برطرف می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از حکومت است و می تواند با آموزش رشته های تخصصی در دانشگاهها بخشی از مشکلات جامعه را در زمینه اشتغال برطرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز ازقم، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی قم با تاکید بر لزوم ایجاد رشته های تحصیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی که به اشتغال جوانان بعد از فارغ التحصیلی کمک کند اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت عظیمی که در سطح کشور دارد می تواند برای رسیدن به این مهم به جامعه کمک کند لذا فکری به حال این ملت بکنید شما می توانید که شما انسان های خبیری هستید ومی توانید جامعه را در این زمینه سامان بدید.

علی لاریجانی خطاب به دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای شما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی انقلابی کار کردن یعنی نیاز های مردم را بسنجید و متناسب با آن دانشجو تربیت کنید برای شما انقلابی بودن یعنی این، لذا آنجایی که احساس می کنید جامعه به شما نیاز دارد سرمایه گذاری کنید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شما عقلای دانشگاه آزاد قم هستید باید با برگزاری جلسات متعدد و همفکری ایجاد و توسعه رشته های که فرصت های شغلی مناسبی برای جوانان پس از فراغت از تحصیل ایجاد می کند را سامان دهید زیرا یکی از جاهایی که پر انرژی در جامعه در حال فعالیت است و تحصیلکرده دانشگاهی تولید می کند دانشگاه آزاد اسلامی است پس می توانید با همفکری دستگاههای اجرایی استان و همکاری با استانداری ها، نیاز های استان را ارزیابی و برنامه ریزی کنید.

وی افزود: باید دید برای 10 سال آینده چه رشته هایی مورد نیاز است که اشتغال پس از فراغت از تحصیل به جوانان کمک می کند، درآن حوزه فعالیت آموزشی بیشتری داشته باشید.

لاریجانی با تاکید بر اینکه علم هم مثل نان دادن به مردم فضیلت است، گفت: باید رشته هایی در دانشگاهها توسعه پیدا کنند که دانشجو بعد از فراغت از تحصیل براحتی بتواند وارد بازارکار شود که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می تواند موفق باشد لذا دانشگاه آزاد اسلامی با آموزش رشته های تخصصی در دانشگاهها می تواند به اشتغال جوانان پس از تحصیل کمک کند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد فرصت های شغلی در جامعه گفت : از آنجاییکه شما بخشی از حکومت هستید برای برطرف ساختن مشکلات قسمتی از جامعه که همان اشتغال جوانان بعد از فراغت از تحصیل است به جامعه کمک کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از امکانات و ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه اشتغال درجامعه استفاده شود بنابراین باید طوری برنامه ریزی کنید که دانشجو بعد از فراغت از تحصیل حرفه ای را آموخته باشد که وارد بازار کار شود و امرار معاش کند.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این دیدار سیف الله فضل الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این واحد دانشگاهی به بیان مشکلات آموزشی، پژوهشی، عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم پرداخت و خواستار همکاری تمامی دستگاههای اجرایی استان بویژه مسئولین برای رسیدن به اهداف آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان قم شد.

کد خبر: 1009490

وب گردی

وب گردی