صاحب‌نظران و اندیشمندان جهانی با نگاه جدی به بیانیه گام دوم نقلاب می‌نگرند

رئیس هیئت مرکزی گزینش و انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صاحب‌نظران و اندیشمندان جهانی با نگاه جدی به این بیانیه در راستای تداوم انقلاب اسلامی می نگرند و بسیجیان باید این بیانیه را به عنوان سند و منشور مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تخصصی تبیین نقش و تعیین وظایف جامعه دانشگاهی در اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب با حضور محمدرضا مردانی سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی، سید مجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، ‌محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، حسین نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران و کارکنان بسیج دانشگاه آزاد در سالن همایش های مجتمع امامت مشهد مقدس در حال برگزاری است.

محمدرضا مردانی در این نشست با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران وفادار انقلاب گفت: بیانیه گام دوم به عنوان منشور انقلاب اسلامی باید مورد بررسی قرار گیرد. صاحب‌نظران و اندیشمندان جهانی با نگاه جدی به این بیانیه در راستای تداوم انقلاب اسلامی می نگرند و بسیجیان باید این بیانیه را به عنوان سند و منشور مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: جامعه هدف بیانیه گام دوم، جوانان هستند که رهبری انتظار دارند در دهه پنجم انقلاب نسل جوان به میدان بیایند و این بیانیه باید توسط جامعه دانشگاهی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

رئیس هیئت مرکزی گزینش و انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بسیج به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد که از بدنه مردم شکل گرفته، باید این بیانیه را مورد توجه قرار دهد چون در این ۴ دهه مردم بودند که وظیفه حفظ و نگهداری انقلاب را بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: دانشگاه به عنوان موتور پیشران در جامعه معرفی می شود و بسیج باید در دانشگاه به عنوان پیشگام این بیانیه را مورد توجه قرار دهد.

مردانی با بیان اینکه بسیج، محور مطالبه‌گری از مسئولان است، افزود: امروز ظرفیت های بزرگی در دانشگاه آزاد وجود دارد، در این راستا گام های مناسبی برداشته و تصمیم سازی مبتنی بر علم در کل کشور فراهم شده است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اگر جهت گیری‌های جامعه دانشگاهی درست باشد، در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تأثیر زیادی دارد و منفعل عمل کردن برای تحقق بیانیه گام دوم پذیرفتنی نیست.

مردانی با بیان اینکه تحقق گام دوم انقلاب فقط با تعریف و حمایت محقق نمی شود، گفت: برای اجرای بیانیه گام دوم و پیاده‌سازی آن باید تلاش کرد و هر فرد در ارتباط با تجارب و تخصص خود می تواند در تحقق بیانیه گام دوم عمل کند. بسیج دانشگاه هم باید با تشکیل اتاق فکر و هیئت‌های اندیشه ورز در این راستا اقدام کند.

وی تصریح کرد: بخشی از دولت اسلامی در گام اول محقق شده است و برای تحقق کامل آن باید از بعد نرم افزاری و سخت افزاری به این موضوع توجه شود. همچنین شعارهای انقلاب همچنان زنده هستند و جایگاه خود را در دنیا پیدا می کنند.

مدیرکل دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: مشی انقلاب از ابتدا تاکنون مشخص بوده و همواره از مظلومان عالم دفاع کرده است. اگر امروز محور مقاومت توانسته در برابر متجاوزان عالم بایستد، به برکت انقلاب اسلامی است.

مردانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، چالش های را برای انقلاب برشمردند، ادامه داد: مسئله تحریم و فشارهای اقتصادی برای انزوای جمهوری اسلامی شکل گرفته است. همچنین الگوی مدیریت اسلامی در ابتدای انقلاب وجود نداشت که ما باید برای موفقیت، آزمون و خطاست در پیش می گرفتیم. البته هنوز هم درگیر نظام اداری و بوروکراسی ناکارآمد هستیم.

مردانی در ادامه با بیان اقدامات اساسی و اولیه که انقلاب اسلامی انجام داده است، گفت: میدان‌دار کردن جوانان در عرصه های جهادی و مدیریت، یکی از الگوهای موفق بود که باور "ما می توانیم" را به جامعه منتقل کرده و پیشرفت های علمی برای ما رقم زده است. اگر در دهه آینده این پیشرفت ها ادامه پیدا کند، ایران را به یک ابرقدرت جهانی تبدیل می کند.

مردانی ادامه داد: مفهوم و کارکرد عدالت در سطح جامعه احیا شده است. حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی همواره به دنبال تحقق عدالت بوده است. از زمان تسخیر لانه جاسوسی تا به امروز به صورت مداوم شاهد افول آمریکا هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانسته بذر امید و موفقیت را در جامعه و سطح جهان پرورش دهد، افزود: امروز نگرانی مسئولان این است که از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی برخی خانواده ها دچار تغییر شده است و بسیج باید در حوزه سبک زندگی به عنوان یک وظیفه عمومی، نقش آفرینی کند.

مردانی با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم از عدم استقرار عدالت نارضایتی دارند، ادامه داد: باید بستری فراهم کنیم که نسل های آینده با شناخت عمیق به گذشته انقلاب بپردازند و مسیر آینده خود را مشخص کند.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تصریح کرد: حمایت توام با انتقاد سازنده می تواند نقش بسیج را در تبیین و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب محقق کند. تحقق بیانیه در گروی وحدت و یکپارچی مردم و هم‌افزایی آحاد جامعه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009493

وب گردی

وب گردی