فیلم مشترک عراق و ایران درباره داعش ساخته می‌شود

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق گفت : کشورش و جمهوری اسلامی ایران درصدد ساخت یک فیلم سینمایی مشترک با موضوع جنگ با گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز وبه نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «عبدالامیر الحمدانی» وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق بعد از دیدار با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با انتشار بیانیه‌ای گفت که در حوزه سینما در اندیشه ساخت یک فیلم مشترک با ایران با موضوع جنگ با گروه تروریستی داعش هستیم.

وی اضافه کرد: سینمای ایران فیلم‌های زیادی را تولید کرده و برخی از این فیلم‌های مهم مانند «محمد رسول‌الله(ص)» و «به وقت شام» در عراق روی پرده سینما رفته است.

به گفته الحمدانی، تاکنون در حوزه کار مشترک سینمایی بین ایران و عراق ایده‌های مختلفی مطرح شده که از جمله ساخت فیلمی پیرامون پیاده‌روی اربعین و همچنین حشد شعبی بوده است و برخی از کارگردانان جوان عراقی مانند «محمد الدراجی» که در سال‌های اخیر شهرت بین‌المللی یافته‌اند، برای ساخت این گونه فیلم‌های مشترک اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق در این دیدار همچنین برنامه همکاری مشترک که شامل اجرای یک اُپرای مشترک که تاریخ و فرهنگ دو کشور با سابقه ایران و عراق را به تصویر می کشد، ارائه کرد.

این برنامه همکاری مشترک مشتمل بر ۸ بند در زمینه همکاری فرهنگی مشترک است که بخشی از آن در برگیرنده برپایی دوره‌های آموزشی است و بر اساس بیانیه دفتر وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق، به تایید رایزن فرهنگی ایران در عراق نیز رسیده است.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق همچنین از اعزام یک هیأت از ایران برای بررسی مرمت اثر تاریخی طاق کسری که به «ایوان مدائن» نیز معروف است، در منطقه «مدائن» در جنوب بغداد خبر داد.

الحمدانی در ادامه سخنان خود گفت: عراقی‌ها امیدوارند که با توجه به اینکه طاق کسری یک اثر مهم از تاریخ ایرانی قبل از اسلام است، جمهوری اسلامی ایران در حفظ و مرمت این اثر مهم تاریخی همکاری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009503

وب گردی

وب گردی