ثبت فشار خون بیش از ۲۱ میلیون نفر در بسیج ملی کنترل فشارخون

معاون بهداشت وزارت بهداشت از ثبت فشار خون بیش از ۲۱ میلیون نفر از هموطنان طی اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون تا ظهر امروز پنجشنبه 6تیرماه خ بر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، دکتر علیرضا رئیسی با اعلام این خبر افزود: از مجموع این تعداد، بیش از 404 هزار نفر فشار خون خود را در سامانه خوداظهاری فشار خون بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir ثبت کردند.

وی گفت: بیش از 5 میلیون و 400 هزار مورد فشار خون هموطنان در ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در سراسر کشور ثبت شده است.

دبیر شورای راهبری بسیج ملی کنترل فشار خون افزود: از مجموع ثبت های انجام شده بیش از ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت شده است.

دکتر رئیسی با اشاره به فعالیت گسترده ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش فشار خون در کشور گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۷۵۱ ایستگاه ثابت و سیار در اقصی نقاط کشور راه اندازی شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن توصیه به همه هموطنان دارای سن ۳۰سال به بالا برای مراجعه به مراکز بهداشتی، درمانی و ایستگاه ها برای سنجش فشار خون گفت: همه مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت و ایستگاه های ثابت و سیار در سراسر کشور تا روز شنبه ۱۵ تیر ماه آماده سنجش فشارخون هموطنان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009505

وب گردی

وب گردی