بیش از چهار هزار فرهنگی در آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده شرکت کردند

چهار هزار و ۲۰۰ فرهنگی امروز (هفتم تیرماه) در آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: پیش از این قرار بود آزمون جذب مدرس آموزش خانواده ۱۲ اردیبهشت برگزار شود، اما به دلیل وقوع سیل و مشکلات به وجود آمده در برخی از استان‌ها زمان برگزاری آزمون انتخاب مدرس آموزش خانواده به هفتم تیر موکول شد.

«کیومرث جهانگرد» افزود: در این آزمون یک هزار مدرس آموزش خانواده، از میان همکاران فرهنگی رسمی یا پیمانی و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور جذب می‌شوند.

به گفته وی فرهنگیان رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش و اعضای پیمانی و رسمی هیأت علمی دانشگاه‌ها که حداقل دارای ۳۰ سال سن و مدرک کارشناسی ارشد به بالا و یا مدرک معادل حوزوی باشند، امکان ثبت‌نام در آزمون را داشتند.

جهانگرد درباره روند برگزاری آزمون نیز بیان داشت: در مرحله اول، از شرکت‌کنندگان به صورت متمرکز آزمون کتبی گرفته می‌شود و کسانی که موفق به کسب ۶۰ درصد نمره آزمون شوند برای شرکت در مرحله مصاحبه که به صورت نیمه متمرکز در مراکز استان‌ها و توسط ادارات کل استان‌های آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، دعوت به عمل می‌آید.

وی افزود: دو استاد جامعه‌شناس و روان‌شناس و یک مدرس مجرب آموزش خانواده با همکاری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان‌ها مصاحبه را از پذیرفته‌شدگان مرحله اول برگزار می‌کنند که از پذیرفته‌شدگان این مصاحبه در دوره آموزش دعوت به عمل می‌آید.

جهانگرد مجموع نمره آزمون کتبی و مصاحبه را ۱۰۰ اعلام کرد و افزود: این دو آزمون با یکدیگر جمع شده و با توجه به سهمیه، بین حائزین شرایط هزار نفر در سراسر کشور انتخاب می‌شود.

رئیس اداره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای سال آینده نیز مجوز جذب یک هزار مدرس آموزش خانواده از این وزارتخانه دریافت خواهد شد، یادآور شد: منتخبان این آزمون در یک دوره آموزشی ۳۲ ساعته شرکت کرده و گواهینامه رسمی مدرس آموزش خانواده را از سوی اداره کل انجمن اولیا و مربیان دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته افرادی که امتیاز یکسان را در هر دو مرحله کتبی و مصاحبه به دست آورند حذف نشده و از آنها هم استفاده می‌شود.

جهانگرد با بیان اینکه اکنون هشت هزار مدرس خانواده فعالیت دارند که سعی می‌شود با جذب میانگین هزار مدرس در سال این کمبود جبران شود، ادامه داد: پیش از این به طور میانگین سالانه ۳۰۰ نفر جذب می‌شدند اما به دلیل برگزار نشدن آزمون تا سه سال قبل و بازنشسته شدن مدرسین، این تعداد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تا رسیدن به وضعیت مطلوب یعنی ۱۵ هزار مدرس فاصله زیادی وجود دارد و به همین دلیل از علاقه‌مندان و متخصصان دعوت می‌شود با شرکت در این آزمون به جمع مدرسان رسمی آموزش خانواده بپیوندند.

وی با بیان این نکته که والدین دانا فرزندانی توانا تربیت می‌کنند، افزود: برنامه آموزش خانواده با هدف تربیت فرزندان توانا در آموزش و پرورش اجرا می‌شود تا اطلاعات لازم توسط مدرسان به خانواده صورت گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1009515

وب گردی

وب گردی