تحقق  رونق گردشگری ورزشی با فرهنگسازی+عکس

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که طی مراسمی در مسجدسلیمان از میل و سنگ باستانی دوران ورزشی جهان‎پهلوان تختی رونمایی شد، از تلاش این معاونت برای رونق گردشگری ورزشی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، پیمان نبهانی گفت: آیین پهلوانی و جوانمردی آنچنان ارزشمند است که یونسکو آن را به عنوان هدیه ملت ایران به فرهنگ جهان در فهرست میراث معنوی فرهنگ بشری ثبت کرده است.

وی ادامه داد: امروزهروز تلاش‌های فراوانی در سطح جهانی صورت میگیرد تا اخلاق و ارزشهای معنوی در جامعه ترویج و توسعه یابد و از این‎رو بازخوانی این میراث فرهنگی، ایرانی و اسلامی به ارتقای اخلاق در ورزش و به تحکیم هویت سنتی و ملی مدد می‌رساند.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به این‎که زورخانه پوریای ولی شهرستان مسجدسلیمان به ساخت 1318 در فهرست آثار ثبت ملی شده قرار دارد تصریح کرد: این مجموعه تاریخی، ورزشی، فرهنگی، هنری و گردشگری به عنوان یکی از معدود پروژههایی است که با هدف فرهنگسازی و رونق گردشگری ورزشی در فضایی که مورد احترام جامعه ایرانی است در سال 94 و با تکیه بر علایق و سلیقههای شخصی و با طراحی و سرمایهگذاری مینا حقانی و با دریافت مجوز بهرهبرداری از ادارهکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با رعایت موارد پیشگفته، با نام هزار و یک شب شروع به کار کرد.

وی گفت: در ادامه فعالیتهای هزارویکشب،همزمان با نکوداشت هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانهای، از میلها و سنگهای باستانی مرمتشده دوران ورزشی جهان پهلوان تختی توسط هزارویک شب رونمایی شد.

نبهانی با بیان این‎که برنامه با هماهنگیهای صورت گرفته میان مینا حقانی سرمایه‎گذار مجموعه و معاونت برنامهریزی و سرمایهگذاری ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و حضور سیدمسلم موسوی به عنوان نماینده این معاونت و جمعی از مدیران، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی و هنرمندان و خانوادهها اجرا شد افزود: این مراسم با اجرای ورزش زیبای زورخانهای آغاز و در ادامه، کودکان و نوجوانان شاهنامهخوان و نقال که توسط مینا حقانی مدرس دانشگاه و مربی هنرهای نمایشی کودکان، آموزش دیده بودند به هنرنمایی پرداختند و با تشویق همگان مورد استقبال قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در پایان برنامه حقانی از جوانان و هنرجویان فعال زورخانه قدردانی و هدایایی به رسم یادبود و سپاس تقدیم آنان کرد. همچنین نشان پرنده صلح نیز به پاس روز فرهنگ پهلوانی پیامآور صلح جهانی، از سوی حقانی به دو کودک دارنده مقام اول در نقالی اهدا شد.َ معاون برنامهریزی و سرمایهگذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پایان گفت: گردشگری ورزشی به عنوان یکی از ظرفیتهای مغفول و کمتر شناختهشده در این حوزه، به دلیل جذابیت ورزشی و فرصتهای اشتغالیای که در منطقه هدف ایجاد میکند و نیز بدلیل وسعت بازار هدف در اولویتهای معاونت برنامهریزی و سرمایهگذاری ادارهکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار گرفته و تلاش برای فرهنگسازی و رونق این فعالیت پولساز در استان با جدیت تمام آغاز شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009531

وب گردی

وب گردی