آمریکا در باتلاق خودساخته دست و پا می‌زند

قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان گفت: اقدام اخیر دولت فاسد آمریکا، دست و پا زدن در باتلاقی است که به دست خودشان به وجود آورده‌اند.

امیراحمد دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: دولت آمریکا می‌خواست از طریق فشار اقتصادی و تهدید به جنگ، ملت ما را تسلیم کند و ایران را پای میز مذاکره بکشاند اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت بوده، این است که مردم ایران بابصیرت عمل کردند.

وی ادامه داد: مردم ایران نقشه دشمن را فهمیدند و موضع‌گیری صحیحی داشتند.

قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان تصریح کرد: دولت معلوم‌الحال آمریکا در اقدامی دفتر مقام معظم رهبری، شخص اول وزارت خارجه و تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به لیست تحریم‌های خود اضافه و بلافاصله نیز برای مذاکره اعلام آمادگی کرده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: این‌که مقام ارشد مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران را تحریم می‌کنند و بلافاصله درخواست مذاکره می‌دهند واقعا از عجایب روزگار است که در منطق آمریکا،دیده می‌شود.

وی گفت: اقدام اخیر دولت فاسد آمریکا، دست و پا زدن در باتلاقی است که به دست خودشان به وجود آورده‌اند. آمریکا با این اقدام بیش از آن‌که به دنبال برتری دیپلماتیک باشد، به دنبال تغییر تمرکز افکار عمومی جهان است.

قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان تأکید کرد: دو اقدام مقتدرانه را از طرف جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم؛ یکی پاسخ صریح رهبر معظم انقلاب به پیام‌رسان آمریکا و دیگری سرنگونی پهپاد رادارگریز. این دو رخداد برای افکار عمومی جهان، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید. تحلیل مشترکی هم داشتند و آن هم به زانو درآمدن آمریکا با کلکسیون تحریم‌ها در برابر مقاومت جمهوری اسلامی ایران بود.

دهقانی ادامه داد: دولت آمریکا می‌خواست با وضع تحریم‌های جدید علیه اشخاص حقوقی ایران در ابتدای امر، تمرکز افکار عمومی جهان را از این برتری دور کند که البته تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت. اهمیت این دو رخداد اخیر به حدی بالاست که به متغیرهای معادلات سیاسیون جهان اضافه می‌کند.

وی افزود: انتظار مردم ایران از مسئولان کشور به‌ویژه دولتمردان این است که از خواب شب خود بزنند و شب و روز نشناسند. اگر مردم، اراده مسئولان را در صحنه مقاومت ببینند، بی‌شک به حمایت آنها افزوده خواهد شد.

قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان، انتقادی اساسی را به مجلس شورای اسلامی وارد دانست و در پایان گفت: دیگر چه اتفاقی باید رخ دهد که نمایندگان ما نیز مثل کنگره آمریکا، لوایح متعددی را علیه آنها تصویب کنند؟ کنگره آمریکا در سالیان اخیر، صدها طرح و لایحه را ارائه و تصویب کرده و مجلس شورای اسلامی ما هم باید در حوزه سیاست خارجی، قوی‌تر عمل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009533

وب گردی

وب گردی