تلاش برای کارآفرینی و معرفی ظرفیت‌های مناطق محروم در اردوهای جهادی

مسئول اردوی جهادی دانشگاه یاسوج گفت: مهم‌ترین بخش فعالیت فرهنگی ما، بحث کارآفرینی و معرفی ظرفیت‌های مناطق است.

شاهین آروین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره زمان برگزاری اردوی جهادی دانشگاه یاسوج اظهار کرد: تاریخی که برای اعزام گروه جهادی در نظر گرفته‌ایم، هفته آخر تیرماه سال جاری است. مناطق مورد نظر برای خدمات‌رسانی هم در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

وی ادامه داد: تبلیغات را آغاز کرده‌ایم ولی هنوز تعداد دقیق شرکت‌کنندگان در اردوی جهادی مشخص نشده است. این بار برای خدمت‌رسانی به شهرستان کهگیلویه در استان خواهیم رفت.

مسئول روابط عمومی انجمن اسلامی و مسئول اردوی جهادی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: دومین دوره اردوی جهادی را در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهیم کرد. سال گذشته در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی فعالیت کردیم و امسال در همکاری با انجمن مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، حوزه درمانی و پزشکی را هم دنبال می‌کنیم.

آروین با اشاره به خدمات درمانی گروه جهادی دانشگاه یاسوج گفت: خدمات رایگانی را در حوزه ویزیت و تأمین دارو برای مردم روستا در نظر گرفته‌ایم. سال گذشته به شهرستان بویراحمد رفتیم و امسال روستاها و شهرهای محروم دیگری را برای خدمات‌رسانی جهادی انتخاب کرده‌ایم.

وی در مورد حمایت دانشگاه یاسوج از دانشجویان جهادگر خاطرنشان کرد: اگر امکانش فراهم باشد، شاید بتوانیم از سرویس دانشگاه استفاده کنیم. ما از بودجه انجمن اسلامی مستقل هزینه خواهیم کرد چون دانشگاه تاکنون اعلام حمایت نکرده یا تفاهم‌نامه‌ای امضا نشده است.

مسئول اردوی جهادی دانشگاه یاسوج تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد، هزینه اردوی جهادی دانشگاه یاسوج را تقبل کرده است.

آروین با اشاره به فعالیت در زمینه اشتغال و کارآفرینی در مناطق محروم گفت: مهم‌ترین بخش فعالیت فرهنگی ما، بحث کارآفرینی و معرفی ظرفیت‌های مناطق است. بعضی از مناطق، شناختی از ظرفیت‌های خود ندارند و اگر ظرفیت‌ها را به آنها معرفی کنیم، امکان اشتغالزایی هم فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009544

وب گردی

وب گردی