آغاز استفاده از پابند‌های الکترونیکی برای مجرمان در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان به استفاده از پابند‌های الکترونیکی برای مجرمان اشاره کرد و گفت: استفاده از پابند‌های الکترونیکی برای مجرمان آغاز شده است و امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تعداد زندانیان در استان کاهش یابد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان از استفاده از پابند الکترونیکی برای مجرمان در این استان خبرداد.
وی با اشاره به ارسال ۲۱۲ درخواست به کمیسیون عفو استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: از این تعداد پرونده، 135 نفر تکمیل و در کمیسیون عفو استان مطرح شد که ۶۲ نفر مشمول عفو قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه گلستان از استان‌های پیش‌رو در کاهش جمعیت کیفری است، گفت: تلاش‌های زیادی انجام شد تا به جای مجازات زندان، از راه‌ها و روش‌های دیگری را برای مجازات مجرمان استفاده کنیم.

هاشمیان افزود: گلستان یکی از استان‌های برتر در زمینه صدور آرای جایگزین حبس است که در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست، خدمات عمومی، خدمات درمانی و پزشکی و ... آرای خوبی صادر کرده است.

وی درباره یکی از آرای جایگزین حبس که به تازگی در استان صادر و اجرا شده است، گفت: یکی از پزشکان متخصص که به علت قصور پزشکی محکوم شده بود، به جای تحمل حبس موظف به ارائه خدمات درمانی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1009570

وب گردی

وب گردی