کیفی‌سازی مدارس سما در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است/ ایجاد 150 مدرسه تخصصی ورزشی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 150 مدرسه ورزشی تأسیس کرده‌ایم؛ ولی دکتر طهرانچی دستور داده است تا پایان تابستان امسال، تعداد مدارس تخصصی ورزش در تمام رشته‌ها و همه استان‌ها به هزار برسد.

علیرضا منظری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کیفیت مدارس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی و از جمله افتخارات عالمان و اندیشمندان این مرز و بوم است. بر اساس برنامه‌های اعلام شده توسط دکتر ولایتی (رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی) به دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) که برای اجرا به ما ابلاغ شده، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید صورت بگیرد، کیفی‌سازی مدارس است.

وی ادامه داد: قرار است در سه ماه تابستان نسبت به تغییر فضای فیزیکی مدارس و آموزشکده‌ها اقدام شود. زیباسازی، یکی از اولویت‌هایی است که در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم. مسابقه‌ای نیز بین مدیران برگزار کرده‌ایم تا بهترین وضعیت زیباسازی را در مدارس شکل دهند و در آخر از آنها تقدیر می‌کنیم. بخشنامه‌ای ابلاغ کرده‌ایم و از اهدای جوایز به 10 مدیر برتر کشور خبر داده‌ایم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: خداوند، زیباست و زیبایی را دوست دارد و انسان‌ها نیز برگرفته از روح‌الهی هستند و به این دلیل زیبایی را دوست دارند. یکی از وجوه تأثیرگذار بر تربیت و پرورش فرزندان این مرز و بوم، شرایط فیزیکی مدرسه است، از جمله شرایط معماری و زیبایی که به این امر توجه کرده‌ایم و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به جد دیده شده است.

منظری توکلی خاطرنشان کرد: بهمن‌ماه دکتر ولایتی در جمع مدیران مدارس اعلام و دکتر طهرانچی نیز دستور داد به دنبال پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس باشیم. از سال گذشته فعالیت را آغاز کرده‌ایم و با جدیت نیز پیگیری می‌کنیم. امیدواریم در این راستا بتوانیم الگویی برای سایر مدارس باشیم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دکتر طهرانچی با دو واژه «سرپرست»، «موقت» و البته ذکر «با حفظ سمت»، حکم سرپرستی واحد کرمان را برای من صادر کرد و 9 سال در کرمان، رئیس دانشگاه بوده‌ام، به این دلیل به من مأموریت داد تا زمان تعیین رئیس جدید، در خدمت همکاران و مردم خوب استان کرمان باشم.

منظری توکلی ادامه داد: دکتر طهرانچی بعد از بررسی‌های دقیق و موشکافانه، رئیس جدید را انتخاب می‌کند؛ ولی تا لحظه آخر نام گزینه نهایی را اعلام نمی‌کند. اگر روند گذشته حفظ شود، بر اساس توصیه مقام معظم رهبری باز هم جوانگرایی خواهد کرد.

وی با اشاره به تأسیس مدرسه در واحد افغانستان افزود: در واحد افغانستان اقدامات خوبی صورت گرفته و در جلساتی که اخیرا داشته‌ایم نیز روی این مطلب بحث شده است. تأسیس یک مدرسه در کشور خارجی باید طوری باشد که پروژه با شکست مواجه نشود؛ چون اگر شکست بخورد، تأثیر منفی زیادی می‌گذارد. در حال بررسی، امکان‌سنجی و در نظر گرفتن جوانب متعدد موضوع هستیم تا با توجه به شرایط افغانستان، ان‌شاءالله یک کار خوب و ماندگار صورت بگیرد. اعتقاد دارم که نباید شتاب کرد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان، با اشاره به تعداد مدارس مهارتی سما با حوزه تخصصی ورزش گفت: 150 مدرسه ورزشی تأسیس کرده‌ایم ولی دکتر طهرانچی دستور داده تا پایان تابستان امسال، تعداد مدارس تخصصی ورزش در تمام رشته‌ها و همه استان‌ها به هزار برسد. وقتی هم دکتر طهرانچی اراده کند، قطعا اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009594

وب گردی

وب گردی