انتخاب گزینشی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برای اعزام خبرنگاران به یونیورسیاد

فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در اعزام خبرنگاران، چشم خود را به روی فعالیت‌های رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تیم‌های رسانه‌ای برای پوشش خبری مسابقات یونیورسیاد به ایتالیا اعزام شدند تا در کنار ورزشکاران اخبار مسابقات را روی خروجی خبرگزاری قرار دهند. پیش از اعزام نفرات به مسابقات جهانی دانشجویان سهمیه خبرنگاران یک عدد بود؛ اما پس از چند روز این سهمیه به 3 عدد رسید. نکته جالب اینجاست که فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در اعزام خبرنگاران با انتخاب گزینشی؛ هیچکدام از رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی را در لیست خود قرار نداد.

بیش از 52 درصد کاروان اعزامی دانشجویان را دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل داده است اما فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ترجیح داد از دوستان و رسانه های دلخواه برای پوشش خبری استفاده کند و بدون درنظر گرفتن سهم بالای دانشگاه آزاد، خط قرمز روی رسانه های این دانشگاه کشیدند.

از 42 ورزشکار اعزامی به ایتالیا 22 نفر از ورزشکاران، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و تنها 20 نفر از اعضای اعزامی به یونیورسیاد از خانواده وزارت علوم بودند. با وجود اینکه تمام اعضای تیم والیبال و تکواندو از ورزشکاران دانشگاه آزاد هستند چرا در انتخاب کادر فنی و رسانه های اعزامی به یونیورسیاد حقی برای دانشگاه آزاد در نظر نگرفتند.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، تهیه لیست نفرات اعزامی به مسابقات را به مدیر روابط عمومی واگذار کرده بود و مرادی هم در اقدامی جالب تصمیم گرفت تا رسانه های دانشگاه آزاد را از حضور در گردهمایی دانشجویان جهان محروم کرد.

فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی با این تصمیم نشان داد که سیاست، هم در انتخاب رسانه ها و کادرفنی نقش بسزایی دارد و مسئولان بدون در نظر گرفتن فعالیت رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی ترجیح دادند از رسانه های خودی استفاده کنند.

پیش از اعزام کاروان ایران به مسابقات یونیورسیاد از همه خبرنگاران ورزشی و علمی گزارش عملکرد گرفته شد اما آن هم هیچ تاثیری نداشت و در نهایت رسانه هایی در لیست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی قرار گرفتند که رابطه بهتری با مدیر روابط عمومی داشتند.

شنیده ها حاکی از آن است که مدیر روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در این سفر 10 روزه به ایتالیا، بدون در نظر گرفتن عملکرد و فعالیت های رسانه ای، عکاس و خبرنگارانی را در لیست اعزام قرار داده است که رابطه دوستی با آن ها دارد.

مواضع فدراسیون در انتخاب نفرات ورزشی در کادر فنی تیم های ملی دانشجویی هم کاملا مشخص بود و مسئولان تنها یک پزشک و یک سرپرست دانشگاه آزادی را در لیست اعضای کادرفنی قرار دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009666

وب گردی

وب گردی