اعلام برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در تابستان 98/ خبر خوب برای دانشجویان فعال در فضای مجازی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مهم‌ترین برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد در فصل تابستان را تشریح کرد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در تابستان 98 اظهار کرد: در بخش دانشجویی برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، اردوهای متمرکز که جنبه فرهنگی و معرفتی دارند برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای دانشجویانی که در فضای مجازی سرآمد هستند، دوره ای برگزار خواهد شد که طی آن، آموزش های لازم را در حوزه فضای مجازی و سواد رسانه ای فرا می گیرند. دانشجویان در این دوره سازماندهی خواهند شد که بتوانند در فضای مجازی نقش آفرینی برجسته‌تری داشته باشند.

کلانتری ادامه داد: بخشی از این دوره در ارتباط با ارائه راهکار برای ورود و استفاده از فضای مجازی است؛ بخش دیگر در حوزه محتوایی است تا دانشجویان بتوانند محتوای غنی تری را در فضای مجازی ایجاد کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دوره آموزش فضای مجازی به مدت 1 هفته برای دانشجویان منتخب حوزه فضای مجازی در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ انتخاب دانشجویان منتخب برعهده معاونان فرهنگی واحدها خواهد بود.

وی گفت: نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد در فصل تابستان اردوهای آموزشی برگزار خواهند کرد؛ فضای نشریات دانشجویی به‌روز‌رسانی نیاز دارند و باید پشتیبانی های لازم از آن ها صورت بگیرد؛ لذا برگزاری اردوهای آموزشی امری ضروری است.

کلانتری با اشاره به هیئت‌های دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دومین اردوی آموزشی هیئت‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در تابستان امسال برگزار خواهد شد؛ این اردوها با هدف معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی خواهند بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دوره های آموزشی برای کارمندان و مدیران واحدهای دانشگاهی خبر داد و اذعان داشت: دستورالعمل‌های فرهنگی مانند دستورالعمل آراستگی که از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می شود، نیازمند کارگاه های آموزشی است که مدیران، معاونان و کارمندان دانشگاه آزاد بایستی آموزش‌های لازم را در جهت اجرای صحیح این دستورالعمل‌ها فرا بگیرند.

وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی، شیوه اجرای دستورالعمل های فرهنگی و راهکارهایی که می تواند تاثیر‌گذاری بیشتری را در فضای دانشجویی داشته باشد، تبیین خواهد شد؛ عناصری که در حوزه فرهنگی نقش آفرین هستند در یک مرکز تجمیع می شوند و به مدت 3 روز با حضور مدیران ستادی معاونت فرهنگی، آموزش های لازم را فرامی گیرند. این دوره‌های آموزشی تا مهرماه سال جاری در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کلانتری با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد در حوزه ارتقای نشاط دانشجویی گفت: در حوزه افزایش نشاط دانشجویی، برنامه های ورزشی را به طور جدی دنبال خواهیم کرد و مدارس مهارتی ورزش در بیش از 10 استان کشور فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد. نمایش فیلم در واحدهای دانشگاهی و برگزاری اردوهای زیارتی، از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی در تابستان امسال خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009669

وب گردی

وب گردی