تخصیص بودجه به احزاب خنده‌دار است/ عدم استقلال احزاب در ایران

دبیرسیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: باید ساختار قانونی برای فعالیت احزاب وجود داشته باشد تا تشکل‌های حزبی کارآمد شوند؛ اما در وضعیت فعلی ضعف‌های بسیاری وجود دارد.

سارا عاقلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عدم کارایی احزاب در ایران اظهار کرد: نبود ساختار قانونی در کنار بافت فرهنگی که احزاب را نمی‌پذیرد، کارآمدی ضعیف تشکل‌های سیاسی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: اگر برای اصلاح ساختارهای سیاسی اقدامی صورت نگیرد باید به دنبال الگوی جایگزین برای احزاب باشیم یا فرهنگ سیاسی را بسط دهیم، در بافت فرهنگی برای پذیرش تشکل‌های سیاسی نیاز به کار بیشتری وجود دارد.

دبیرسیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت درباره الگوی جایگزین احزاب در ایران اظهار کرد: الگوی جایگزین مفهوم بزرگی است و باید در دانشکده‌های علوم سیاسی روی آن بحث شود و نمی‌توان به صورت خلاصه به آن پرداخت.

عاقلی درباره فعالیت‌های احزاب سیاسی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: احزاب سعی می‌کنند خود را برتر نشان داده و به دنبال اهداف سیاسی هستند، اگر با احزاب مخالف هستیم باید به فکر الگوی جایگزین باشیم. الگوی احزاب نمی‌تواند برای ایران کارایی داشته باشد.

وی مستقل نبودن احزاب را مهم‌ترین مشکل آنها برشمرد و ابراز کرد: احزاب در ایران متصل به مردم نیستند و باید برای کارآمدی آن‌ها ساختاری از پایین به بالا شکل بگیرد، تخصیص بودجه دولتی به احزاب از نظر علمی خنده‌دار است. تشکل‌های حزبی باید از جانب اعضا تامین مالی شوند.

عاقلی به سیاسی‌شدن شرایط کشور توسط احزاب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: چنین شرایطی به نفع مردم نیست؛ اما کار ویژه احزاب پیدا کردن قدرت سیاسی است. اگر ساختار مناسب برای احزاب تعریف نکنیم در فصل انتخابات شاهد رفتار قدرت‌طلبانه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009707

وب گردی

وب گردی