آغاز دوره‌های جدید آموزشی زبان فارسی در لاهور پاکستان

دوره‌های جدید آموزشی زبان و ادبیات فارسی با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر رضایی‌فرد، رییس خانه فرهنگ کشورمان خطاب به زبان‌آموزان این دوره‌های آموزشی گفت: اگر نگاهی به گذشته این سرزمین داشته باشیم متوجه خواهیم شد که بزرگانی چون سید علی بن عثمان هجویری المعروف به داتا گنج بخش یکی از شخصیت‌های برجسته عرفان و تصوف گنجینه‌‎های فراوانی را به زبان فارسی برجای گذاشته‌اند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر وی علامه محمد اقبال لاهوری شاعر مشرق، فیلسوف، متفکر پاکستان نیز از دوازده هزار اشعار خود بیش از هفت هزار شعر و پُرمفهوم خود را به زبان فارسی سروده است. حال اگر شما بخواهید که از فرموده های بزرگان خود و مخصوصا تاریخ این سرزمین آشنا شوید، آیا زبان فارسی در این مسیر دانستن و فهمیدن، یک ابزار مهم نیست؟

رضایی‌فرد ادامه داد: امروزه عصر تکنولوژی است. ما در چند سال گذشته امکاناتی چون شبکه‌های اجتماعی، وب سایت ها، تلویزیون اینترنتی، موبایل و ... را نداشتیم. در موبایل‌های خود، اخبار زنده را می‌توانیم مشاهده کنیم، خبرها و اتفاق‌هایی که رُخ می‌دهد شاید زودتر از تلویزیون رسمی به ما می‌رسند.

رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور افزود: شما می‌توانید از این نرم افزارها جهت آموزش زبان فارسی استفاده کنید. کلیپ ها، شعرها، فیلم‌های ایرانی، مستند و ... را در موبایل‌های خود مشاهده کرده و کلمات و جملات زیادی را از آن فرا بگیرید.

وی گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با بکارگیری تسهیلات بروز، نرم افزارهای مخصوص آموزش زبان و ادبیات فارسی، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی امروزی سعی و تلاش خواهد کرد که زبان و ادبیات فارسی، هنرهای اصیلی ایرانی، خط و خوشنویسی را به نحو احسن به شما آموزش دهد.

گفتنی است؛ این دوره از کلاس‌های آموزشی هفته‌ای دو روز (شنبه و چهارشنبه) از ساعت 3 الی 5 بعد از ظهر به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009726

وب گردی

وب گردی