پلاک ویژه معلولان  به چه  معلولیتی  تعلق می گیرد؟

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت:دادن پلاک به معلولان و خانوادها های آنها امری است تعریف شده که بین سازمان بهزیستی و راهنمایی و رانندگی وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد نفریه، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص برخی انتقاداتی که به نحوه توزیع پلاک ویژه معلولان مطرح می شود، گفت: اگر در خانواده‌ای فرزندی وجود داشته باشد که معلول ذهنی یا معلول حرکتی باشد به پدر و مادر یا مرکز توانبخشی پلاک مخصوص عبور و مرور تعلق می‌گیرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: ارائه مجوز و پلاک مخصوص معلولان امری است که بین سازمان بهزیستی و راهنمایی و رانندگی به صورت یک تعامل بر قرار شده است، که اولا به چه معلولیتی پلاک معلولان بدهند و دوما به خود اشخاص معلول بدهند و این که به اصطلاح به چه خانواده‌هایی این طرح تعلق می‌گیرد. همه این موارد از قبل تعریف شده است.

وی افزود: ممکن است شما فردی را مشاهده کنید که از لحاظ ظاهری سالم است و پشت فرمان نشسته باشد. این فرد، والدی است که فرزند معلول دارد که باید هر روز فرزند خودش رابه مرکز توانبخشی روزانه‌ای ببرد که در طرح محدوده ترافیک است و تردد متعدد در آن منطقه انجام می‌شود.

نفریه گفت: بعضی از معلولیت‌ها مثل شنوایی قابل رصد با چشم نیست شاید طرف ناشنوا باشد که پشت فرمان است که وقتی از دور می‌بینیم تصور می‌کنیم که سالم است و دارد از این طرح سواستفاده می کند، درحالی که این طور نیست.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1009774

وب گردی

وب گردی