فروشگاه‌های عرضه محصولات سالم کشاورزی شناسایی شد

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با راه اندازی شبکه محصول سالم به دنبال تکمیل زنجیره تامین غذای سالم از مزرعه تا سفره است. با همین هدف اقدام به شناسایی فروشگاه های عرضه محصولات سالم و ارگانیک کشاورزی در کل کشور کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شبکه محصول سالم (شمس)، یک پلتفرم شبکه همکاری است که مشخص می‎کند در زنجیره محصولات سالم کشاورزی ارکان مؤثر آن در کجا و در چه زمانی، چه نوع فعالیتی را انجام دهند و ارتباط شان با یکدیگر چگونه باشد تا زنجیره با بهره‌وری لازم شکل گیرد.

پلتفرم شمس از سه بخش کلی تولید، پشتیبانی و بازار تشکیل شده است. گروه تولید مسائل مربوط به تولید محصولات سالم کشاورزی را از طریق ایجاد سامانه مدیریت نهاده‎های شمس، راه اندازی دفاتر استانی شمس، ساماندهی سفیران مزرعه شمس و تولید محصولات سالم غذایی نیمه آماده پیگیری می‎کند.

واحد پشتیبانی از طریق ارائه خدمات رهگیری، اصالت سنجی و پایش محصولات شمس، ایجاد سامانه اطلاعات مدیریت زنجیره ارزش شمس و سامانه شبکه لجستیک شمس (بسته بندی، حمل، انبار) و ترویج و فرهنگسازی به تحقق اهداف شمس کمک خواهد کرد.

همچنین گروه بازار از طریق راه اندازی فروش آنلاین شمس، راه اندازی و توسعه سفیران سلامت (سفره) شمس، راه اندازی بازرگانی داخلی و سامانه تجارت خارجی شمس امکان عرضه و فروش محصولات سالم و گواهی شده را فراهم می‎کند.

در این شبکه سراسری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به شناسایی و توسعه فروشگاه های عرضه محصولات سالم و ارگانیک در کل کشور کرده است که تا کنون بیش از یکصد فروشگاه در تهران و استانهای مختلف شناسایی و به اعضای شبکه معرفی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009775

وب گردی

وب گردی