محقق‌نیا: بیشتر فارغ‌‌التحصیلان واحد امیدیه در شرکت نفت اشتغال دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه گفت: 90 درصد کارمندان شرکت نفت استان خوزستان از فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد امیدیه هستند.

حامد محقق‌نیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این واحد دانشگاهی در حوزه نفتی کشور و ارتباط با صنایع مرتبط این شهر گفت: دانشگاه آزاد واحد امیدیه اولین دانشگاه نفتی در استان خوزستان و کل کشور بوده که در شرق این استان واقع شده است. این واحد دانشگاهی به دلیل دارا بودن رشته‌‌‌‌‌هایی در حوزه گاز و نفت از ابتدای تاسیس با صنعت پتروشیمی موجود در این شهر در ارتباط بوده و بسیاری از فارغ‌‌التحصیلان این دانشگاه در صنایع نفتی امیدیه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: به جرئت می‌‌‌توان گفت، 90 درصد کارمندان شرکت نفت استان خوزستان از فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد امیدیه هستند. این واحد دانشگاهی نمونه بارز دانشگاه هم‌‌‌‌جوار صنعت محسوب می‌شود که در دل صنایع نفت و گاز این شهر واقع شده و دانشجویان آن در این مجموعه مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه در ادامه خاطر‌‌نشان کرد: در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد رشته مهندسی نفت؛ وجود دارد که بیشتر بر پایه تئوری بوده؛ اما در واحد امیدیه دانشجویان این رشته به دلیل نزدیکی به صنایع نفتی این شهر در بخش پتروشیمی به طور عملی بسیاری از امور مرتبط با علوم نفتی را می‌‌‌‌آموزند.

محقق‌نیا در ادامه تاکید کرد: با توجه به ظرفیتی که در شهر امیدیه وجود دارد؛ مهم‌ترین ماموریت ما در طرح پایش و نظام موضوعات دانشگاه آزاد که بنا به ظرفیت هر استان تعریف شده در حوزه علوم نفتی قرار گرفته است تا دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی با ارائه پایان‌‌نامه‌‌‌هایی در این حوزه، به رفع چالش‌‌‌های موجود در صنعت نفت کمک کنند.

وی متذکر شد: با توجه به ظرفیت موجود در حوزه نفتی این شهر و بهره‌‌مندی از آزمایشگاه‌های مجهز؛ مرکزیت علوم نفتی دانشگاه آزاد در کل کشور به واحد امیدیه واگذار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009805

وب گردی

وب گردی